2005-08-31, 21:17
Medlem
occasuss avatar
Nån mer än jag som kan det?
Min mamma upptäckte det när jag var 5. Det går väl inte direkt flytande men enkla meningar utan för långa ord och mycket konsonanter flyter på ungefär lika snabbt som framlänges.

Hur vanligt är detta?
Citera
2005-08-31, 21:21
Medlem
M2ks avatar
Tgilnavo, rort gaj.
Citera
2005-08-31, 23:25
Medlem
the_mountains avatar
Ruh ratarp ud? ttE dro retfe tte tanna nem nedjlöfdro mos tgilnav ELLER segnälkab ednattispohi ragninem aleH.
Citera
2005-08-31, 23:29
Medlem
Meningar och dylikt kan jag konstruera fortare än de flesta i min omgivning, men ändock går det ganska långsamt. Fåstaviga ord är jag dock lite av en rackare på (kommer jag säkerligen att få äta upp...). Detta upptäcktes när jag var 15-16, av en slump.

Edit: Förresten så satte jag och min granne i system att vi enbart skulle konversera med varandra talandes baklänges, men det gick istöpet för att han var så dålig...

!arb ås ted aH
Citera
2005-09-01, 01:51
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Tgilnavo, rort gaj.
Citat:
Ursprungligen postat av the_mountain
Ruh ratarp ud? ttE dro retfe tte tanna nem nedjlöfdro mos tgilnav ELLER segnälkab ednattispohi ragninem aleH.
Att ta orden i vanlig ordning på ert sätt har faktiskt aldrig fallit mig in. Men jag testade det, och det funkade med. Lättast är dock att ta hela rubbet baklänges. Annars måste man ju tänka om.
Citera
2005-09-01, 10:45
Medlem
Gammgubbens avatar
Kille på tv

För några år sen visade man ett inslag på lokalnyheterna. Det var en gymnasiekille som pratade flytande baklänges. Reportern sa en mening, killen rapade direkt upp det hela baklänges. För att visa att det inte var fejk körde man även bandet baklänges, så att man kunde höra att det var rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in