Började för ca ett halvår sen med Sertralin mot ångest och depp och gick efter 1 månad upp från 25mg till 50mg. Har du hållit mig till den dosen sen dess och allt har funkat bra, inga större biverkningar förutom i början. Men nu ni, nu börjar det hända grejer! Nu går jag upp kilo efter kilo efter kilo. Och nej jag har inte fått mer aptit o börjat äta mer. Har aldrig varit tjock och har inte direkt anlag för det heller.... Så min fråga är: Är det någon mer som börjat svullna av sertralin?
Inte för att vara sån men blir inte gladare av att vara fet så då blir det hejdå till medicinen i så fall!!
Eller är det helt enkelt så att jag bara börjar bli fet?!!!
Om du mår bättre av medicinen så ser jag inte problemet. Det är lättare att bränna bort lite fett med motion än att bli ångestfri.
I en tidigare tråd skrev du "jag tränar knappt något o äter väl inte jättenyttigt alla gånger" - Så det är inte bara så att din diet syns mer på kroppen ju äldre du blir? Vet många som exploderade på bredden efter ungdomsåren. Idag syns det på kroppen när jag börjar äta mkt skräpmat, det gjorde det inte när jag var runt 18.