2014-08-07, 11:01
Medlem
Hej min kompis sitter bredvid mig här och är nervös som fan. En pundare har använt en vattenflaska för att köra ner nålen i för att sätta sin lösning. Sen har samma pundare tagit vatten i munnen från den flaskan och sprutat i hela min kompis ansikte. Han fick i ögonen och lite i munnen, borde han uppsöka sjukhus för prover?
Citera
2014-08-07, 13:00
Medlem
C-3POs avatar
Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-08-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Hej min kompis sitter bredvid mig här och är nervös som fan. En pundare har använt en vattenflaska för att köra ner nålen i för att sätta sin lösning. Sen har samma pundare tagit vatten i munnen från den flaskan och sprutat i hela min kompis ansikte. Han fick i ögonen och lite i munnen, borde han uppsöka sjukhus för prover?
Nej, det finns ingen som helst anledning.
Citera
2014-08-07, 17:52
Medlem
Är du helt säker på det?
Citera
2014-08-07, 19:05
Medlem
Kom igen kan ingen ge mig ett svar, jag är skitorolig.
Citera
2014-08-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Kom igen kan ingen ge mig ett svar, jag är skitorolig.
Jag misstänker starkt att du trollar. Men iaf, nej. Hepatit C är ett blodburet virus. Blodburna virus smittar från blod till blod. Så, förutsatt att det inte var extremt mycket blod i flaskan i kombination med att din kompis pissade blod ur öppna ögonsår och/eller hade gigantiska blodhärdar i munnen så finns det inte en chans i blekfeta helvetet att han har ådragit sig någon smitta. Tydligare än så kan jag inte vara. Det finns en Hep C-FAQ i Drogakuten. Jag föreslår att du läser den. Alternativt frågar du doktor Leo Flamholc på bms.se.
Citera
2014-08-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidMind
Jag misstänker starkt att du trollar. Men iaf, nej. Hepatit C är ett blodburet virus. Blodburna virus smittar från blod till blod. Så, förutsatt att det inte var extremt mycket blod i flaskan i kombination med att din kompis pissade blod ur öppna ögonsår och/eller hade gigantiska blodhärdar i munnen så finns det inte en chans i blekfeta helvetet att han har ådragit sig någon smitta. Tydligare än så kan jag inte vara. Det finns en Hep C-FAQ i Drogakuten. Jag föreslår att du läser den. Alternativt frågar du doktor Leo Flamholc på bms.se.

Okej det lär lugna ner honom ordentligt när jag berättar det här, ska även läsa FAQ. Visste inte om att den existerade, ursäkta. Admin kan radera tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in