2014-08-06, 17:35
Medlem
Ansökte om hjälp från soc vid början av juni, dom sa att jag var tvungen att skriva in mig på arbetsförmedlingen först och det gjorde jag dagen efter, på måndagen efter helgen ringde jag igen och sa att jag nu skrivit in mig och då sa hon att en handläggare skulle ringa upp. En stund senare ringde hon och sa att hon skulle skicka hem papper som jag skulle ha med mig till mötet. Nice tänkte jag, på pappret står det att mötet är den 14/8. Och jag ansökte om AKUT bistånd för jag har haft 0 kronor sen slutet av juli. Jag bor ensam och har fått snylta av massa folk men nu är det helt torrt på alla håll.

Jag har ringt soc 4 gånger nu och sagt att det är nöd men hon säger att jag har fått mitt möte och får vänta tills dess. Jag blir så jävla frustrerad och vet inte vad jag ska göra för att få dom att ge mig pengar till MAT? jag mår skit av detta och vet inte vart jag ska ta vägen längre.

Kan man stämma skiten ur fittorna?
Citera
2014-08-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Ansökte om hjälp från soc vid början av juni, dom sa att jag var tvungen att skriva in mig på arbetsförmedlingen först och det gjorde jag dagen efter, på måndagen efter helgen ringde jag igen och sa att jag nu skrivit in mig och då sa hon att en handläggare skulle ringa upp. En stund senare ringde hon och sa att hon skulle skicka hem papper som jag skulle ha med mig till mötet. Nice tänkte jag, på pappret står det att mötet är den 14/8. Och jag ansökte om AKUT bistånd för jag har haft 0 kronor sen slutet av juli. Jag bor ensam och har fått snylta av massa folk men nu är det helt torrt på alla håll.

Jag har ringt soc 4 gånger nu och sagt att det är nöd men hon säger att jag har fått mitt möte och får vänta tills dess. Jag blir så jävla frustrerad och vet inte vad jag ska göra för att få dom att ge mig pengar till MAT? jag mår skit av detta och vet inte vart jag ska ta vägen längre.

Kan man stämma skiten ur fittorna?
Ut och tigg på stan.
Citera
2014-08-06, 17:54
Bannlyst
De är så det går till. Om du nu blir beviljad försörjningsstöd, så kan du be om att få en mat rekvisition så länge, så drar dom nog av det från ditt ekonomiskt bistånd.

Gå till socialkontoret och säg att du behöver mat pengar.

Ingen behöver svälta i Sverige.
Citera
2014-08-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obdurate.
De är så det går till. Om du nu blir beviljad försörjningsstöd, så kan du be om att få en mat rekvisition så länge, så drar dom nog av det från ditt ekonomiskt bistånd.

Gå till socialkontoret och säg att du behöver mat pengar.

Ingen behöver svälta i Sverige.

tydligen så får nog en del svälta. Jag ska börja studera den 18e augusti och tar studielån då så socbidraget som jag kanske får den 13e gör mig inte stor nytta förutom att dom säkert vill ha det tillbaka.
Citera
2014-08-06, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
tydligen så får nog en del svälta. Jag ska börja studera den 18e augusti och tar studielån då så socbidraget som jag kanske får den 13e gör mig inte stor nytta förutom att dom säkert vill ha det tillbaka.

När man får försörjningsstöd blir man aldrig betalningsskyldig om man inte har lurat dom på pengar. Vilket är väldigt lätt.

Bara att låna datorn när hon går iväg för att hämta papper eller något som ragatan har skrivit ut.

Sen gör du en överföring med gireringskort på valfritt belopp. Låt oss säga att du skriver 7 00000:- Så klarar du dig ett bra tag, och det finns inga bevis på vem som gjort överföringen det är sockärringes ansvar att inget sådant kan hända men det är hur enkelt som helst.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in