2014-08-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fopoll
Ta ut en halv miljon i sedlar från bankomat? Helt omöjligt. (Alternativt tar väldigt lång tid....)

Har du blancolån på 500.000 har du en hel uppsjö med kreditkort förmodligen.. 10-15 st som i Lyxfällan
det tar du ut på mindre än en månad utan problem
Citera
2014-08-10, 16:32
Medlem
1luvs avatar
jag skulle gjort detta utan tvekan för mina barn om det va riskfritt utan att dom blir återbetalningskyldiga på något sätt, varför inte? sen om det funkar eller inte är en annan historia. men kan man inte ta ett lån om det nu skulle beviljas och sedan ge bort alternativt sälja bort alla sina tillgångar, och sen ge bort alla pengar i kontanter?
Citera
2014-08-10, 17:47
Medlem
Avdunstnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obdurate.
Man får bara ta lån upp till 75årsåldern.

Hur kunde då en släkting ta lån på nästan 1 miljon vid 84 års ålder?
Citera
2014-08-12, 21:18
Medlem
okay nu är det min tur att försöka få det här att fungera. så här tänkte jag.

låt säga att du är 50 år. du är inte super fattig och du är självmordsbenägen och du har exakt 4 barn och det enda du ångrar i ditt liv är att du inte lyckats fixa mer pengar till dina barn, så du känner dig driven, väldigt driven till att fixa just detta och att i övrigt så har du levt ett komplett liv. då maxar du så många lån som möjligt, båda blanco lån och icke blanco lån. och du köper BITCOINS för allt. med dessa BITCOINS skaffar du ett konto på tex en poker sida eller nåt och överför alla pengarna dit. från den sidan för du överpengarna från pokersidans konto och för över alla pengarna till flera andra BITCOIN konton som du har skapat anonymt, vi säger 16 styckna. sen ger du de 16 BITCOIN kontona direkt till dina barn, dina barn har då såna där anonymtcloudtjänstkonto där BITCOIN filen ligger krypterad över en cloudtjänst. här tänkte jag att det finns möjlighet att skaffa ännu fler BITCOIN konton fast då ökade bara risken att man lyckas sjabbla bort ett av dom.

det är svårt att kräva tillbaka pengar som är lagrade som BITCOINs eftersom det är ett decentraliserat system utan varken regering, land eller någon annan auktoritär figur som har rätten ta någons BITCOINS och därmed behöver du inte skatta på dessa pengar heller. (och försöker de hacka sig till de så kommer nätverket att hacka tillbaka )

sen förhoppningsvis gav staten upp på att spåra dessa pengar genom pokersidan för att det är en sån där Fishy pirat sida som finns i ett annat land, drivet av pirater. som inte är typen som svarar på telefon. man får nog se till att välja rätt sida och dela upp överföringarna så man inte lyckats sjabbla bort alla pengarna på en gång.

enda nackdelarna jag ser är om nåt av barnen lyckats klanta bort BITCOIN filen och därmed en del av sitt arv, därför jag valde att ska flera BITCOIN konton 4 st per barn alltså. eller om staten får för sig att gå hem till de och scanna igenom deras datorer efter BITCOIN filen vilket antagligen är rätt troligt i framtiden. eller om barnen får för sig att överföra stora summor pengarna till sina egna riktiga personkonton på en gång, då lär ju staten undra vart fan kom alla dessa pengar ifrån.

vill man inte deala med BITCOINS så gäller det iaf att skaffa anonyma konton, som barnen har tillgång till, och som staten inte kan kräva pengarna tillbaka på. vilket jag inte är så insatt i, schweizisk konton utomlands eller? iaf man får nog antagligen träna barnen i BITCOINS i några år om man ska använda det. jag väljer BITCOINS för att kontot sitter då nära användaren.

och jag glömde en sak. vilken bostad du bor i spelar en stor roll i det hela, eftersom de oftast är värda en hel del pengar, så man kanske borde ha sålt den antingen precis innan eller precis efter och bo på en hyresrätt och det påverkar ju såklart hur stora lån man kan få. så det dödsbo du har ska då alltså vara helt tomt när du dör och därmed skrivs resterande skulder av.

så vad tycks, finns det några andra hål i planen?

och just det 100 år efter att du dött så skickar du ett email sånt där framtids email till flashback och berättar om vad du gjorde och förhoppningsvis så blir det nån diskussion över om du lyckats eller inte där du då hintar lite svagt om vem du är, så att det inte går att bevisa vem det vad som skickade, men fritt fram för hackers att spekulera.
Senast redigerad av ColacX 2014-08-12 kl. 21:43.
Citera
2014-08-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Nar du blir gammal sa far du inte lana pengar!

Tank pa det om du narmar dig pensionsaldern och inte har nanting sparat. Banken kan vagra forlanga dina krediter och bolan. De ar inte dummare an att de slutar lana ut till manniskor som dor inom amorteringsplanen. Jag vet minst ett tragiskt exempel dar en extremt skotsam person inte fick sitt bolan forlangt nar denne nadde ca 65 ar alder. Sa han tvangs lagga ned sitt foretag som han drivit i artionden.

Att bli gammal ar att fa en betalningsanmarkning. For de som inte sparat ihop en kassakista med guld.
Synd att han inte ville använda huset som säkerhet som vi andra gör. Varför var han tvungen att lägga ner företaget?
Citera
2014-08-14, 19:13
Medlem
ingen som vill påpeka något i mitt förra inlägg?
Citera
2014-08-18, 14:58
Medlem
jaybones avatar
Rent teoretiskt är det fullt genomförbart.

Praktiskt lite värre. Man får sällan en miljon bara sådär. Måste vara för en fastighet som man sen har som säkerhet osv.

Någon skrev att man kan ta massa småkrediter från olika kreditkortsbolag samtidigt. Det är fullt möjligt, gärna att man gör allt samtidigt så att systemen inte hänger med i att du har kredit på andra ställen.

Är den som lånar ut som har ansvaret för kreditbedömningen.
Citera
2014-09-09, 10:36
Medlem
lyckas alltid döda en tråd som IRL.
Citera
2014-09-09, 11:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning
Hur kunde då en släkting ta lån på nästan 1 miljon vid 84 års ålder?
För att släktingen troligen belånade bostaden.
Citera
2014-09-20, 09:10
Medlem
Avdunstnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
För att släktingen troligen belånade bostaden.

Lånet var för köp av bostad, en större och dyrare våning.
Citera
2014-09-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avdunstning
Lånet var för köp av bostad, en större och dyrare våning.
Ja och det var exakt vad personen ovan dig skrev. Banken har bostaden som säkerhet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in