2014-08-08, 18:39
Medlem
Som någon skrev tidigare, i Lyxfällan är det inte ovanligt med blancolån uppåt halvmiljonen helt utan tillgångar, så det måste ju gå hur bra som helst att ta ut kontant och ge bort. Bankerna kalkylerar ju med en del kreditförluster (därav galen ränta).
Citera
2014-08-08, 20:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Och jobbigt. Oavsett om man är sjukligt döende eller självmordsbenägen verkar det långsökt att springa på banker och söka lån med allt vad det innebär. En livstrött har knappast intresse av detta och en sjuk är förmodligen lika deprimerad. Men tanken kan ju kittla om det funkar eller ej.

Precis, man vill knappast tillbringa den sista tiden på att försöka sno åt dig så mycket pengar som möjligt. Man har nog snart att fundera på då.

Men bortsett från det skulle en person som inte är för gammal kunna maxa blancolån och ge bort detta till vänner. Finns iofs viss risk att dessa gåvor kan krävas tillbaks och därför bör gåvorna ges på ett sätt som inte kan spåras.
Citera
2014-08-08, 22:05
Medlem
okej, skall ge dig några ev faror med ditt resonemang:

1 Som "gammal" har du ytterst svårt att få igenom något större lån. Detta då man räknar på en återbetalningstid och åldern tas i beaktning. Skulle du mot all förmodan få igenom lån på 100' och uppåt, så kommer kreditgivaren med 100% säkerhet kräva någon form av säkerhet. Närmast till hands ligger borgensman. Vilken är rökt om du kolar, då i din ålder tecknas borgen "såsom för egen skuld".

2 Dödsboet blir betalningskyldigt till alla de skulder du har. Visst, du kan dribbla, ge bort och försökta dölja ev tillgångar. Dock är problemet att man nästan ALLTID begär återvinnig. Och vet du, i värsta fall så kan man ställa betalningskrav mot dödsbodelägare, dvs din arvingar! Tror inte du vill det?
Jag har själv gjort detta i ett dödsbo där den avlidne var väldigt oaktsam med sina krediter/tillgångar och det kom till min kännedom att en av dödsbodelägarna utnyttjat detta till sin fördel. Alltså, tagit del av tillgångar mm.
Får man en skarp person hos en kreditgivare kan dom dra det till sin spets! Det är inte fel att få krav mot dödsbodelägare prövat i domstol.

3 Nej, jag tror inte det är någon större ide att som "gammal" försöka tillskansa sig pengar för att leva ut sina "sista dagar". Jag vågar snarare hävda att det är nästintill omöjligt. Finns inte en bank/finansbolag idag som skulle ta den risken.

Tyvärr för din del.

Jag har dock en hel del andra förslag på hur du skulle kunna få tillgång till pengar genom banker. Det är nämligen väldigt enkelt att kringgå "återbetalning". Gammal som ung. Men det behåller jag för mig själv tills dess att jag skall lämna landet kring 55 års ålder:-)
Citera
2014-08-09, 03:35
Medlem
Det man kan göra som kanske? fungerar om du är 60+ och har cancer. Du startar en enskild firma, fabricerar fakturor på intäkter säg 2 miljoner och inga kostnader. Sen tar maximala krediter, skatteskulden kommer efter taxeringen är klar.. bankerna ser.. 2 miljoner i årslön.. ja vi ger dig gärna stora blancolån.. tas ut i kontanter och ges bort.
Citera
2014-08-09, 04:21
Medlem
Men för Jesu namn. Synda så snart innan domen om helvete eller himmel!

Citera
2014-08-09, 08:58
Medlem
man kanske ska starta en religion, massa emos som tar självmord i dagens läge, de bör ta massvis med smslån och skicka till mig, annars hamnar de e i helvetet. och alla äldre på äldreboendet som blir behandlad som skit, medans de vet om att invandrare blir behandlad som nya svenska a-kändisar. borde ta lån och skicka till mig, annars hamnar de i helvetet. ungefär som islam.

ska vi slå samman en religion kanske ? vi kan ju tjäna en hacka.
Citera
2014-08-09, 10:27
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Det man kan göra som kanske? fungerar om du är 60+ och har cancer. Du startar en enskild firma, fabricerar fakturor på intäkter säg 2 miljoner och inga kostnader. Sen tar maximala krediter, skatteskulden kommer efter taxeringen är klar.. bankerna ser.. 2 miljoner i årslön.. ja vi ger dig gärna stora blancolån.. tas ut i kontanter och ges bort.
Du kan inte lyfta miljoner i kontanter från en bank.
Citera
2014-08-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Du kan inte lyfta miljoner i kontanter från en bank.

Ne, ingen får väl blancolån på miljoner heller. Men 500.000 går säkert o skrapa ihop med olika kreditkort, och är inga problem att ta ut i bankomat över ett par veckor.
Citera
2014-08-09, 16:45
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Mm. Sen ansöker kreditgivaren om återvinning.
Citera
2014-08-09, 16:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk

Det förutsätter förstås att det går att spåra vart pengarna har tagit vägen.
Citera
2014-08-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk

Återvinning när man tagit ut en halv miljon i sedlar från bankomat?, helt omöjligt.
Citera
2014-08-09, 17:46
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Återvinning när man tagit ut en halv miljon i sedlar från bankomat?, helt omöjligt.

Ta ut en halv miljon i sedlar från bankomat? Helt omöjligt. (Alternativt tar väldigt lång tid....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in