2014-08-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det verkar mer som att det är i det här inlägget du anpassar ditt språk för att försöka framstå som intelligentare än du är.

Att inte kunna skilja på person och grupp är korkat, samma sak att hänvisa till "vetenskapen". Du har kanske en bit över 100 i IQ, men du verkar vara ganska trångsynt, dåligt insatt, självgod och nästan hjärntvättad och ha missuppfattat vad källkritik och självständigt tänkande innebär.

Kanske löjligt att anmärka på stavning egentligen, men att blanda ihop sett/sätt ser också ganska dåligt ut.
Hur är jag hjärntvättad, och av vad? Självgod och narcissistisk kanske jag är, men det är ett resultat av att ha och göra med personer som inte kan argumentera för sin sak utan enbart ser sin egen verklighet som den sanna. Jag har även ibland tankegångar och skriver ut logiska sammanhang i mina texter som jag kanske förväntar läsaren att förstå men som kanske faller under stolen, så om det någonstans är något i min text som inte är helt klart så bör personen som undrar anmärka om detta så att jag kan förklara det mer detaljerat.

Men du får tro att jag "anpassar mitt språk" i ett försök att framstå som intelligent bäst du vill - jag har fått "spela dum" i hela mitt liv för att inte bli sedd som en person som ska "verka smart". Skulle jag inte gjort detta skulle jag ha fått spenderat mitt liv i ensamhet (vilket jag på sätt och vis gör nu eftersom jag är i en väldigt misantropisk del i mitt liv) - rent allmänt är min enda prioritet är min akademiska karriär, reparera mitt trasiga psyke och finna en lämplig partner.

Det jag tror är att du inte har några argument alls som du kan använda emot mig och använder den här personliga attacken som en konsekvens av ett ego som blev skadat. Det här är en av anledningarna till att jag inte orkar argumentera med folk i riktiga livet eftersom det alltid slutar med lågpannade påhopp i form av inlägg utan argument utan endast känslomässiga utbrott och förutbestämda ställningstaganden. Visa gärna konkret i min text vad du anser är fel så kan jag bemöta det.

Jag kan säga att jag är den första personen som erkänner att jag har fel om denna personen visar upp lämpliga argument som stärker sin tes eftersom mitt mål inte är att bevisa vad som är rätt - jag har inget behov av att tillfredställa något ego, mitt mål är komma närmare vad jag anser är sanningen eller den mest optimala sättet att lösa ett problem - krasst sett. Det är en av anledningarna till varför jag gillar matematiken, det finns inga utrymmen för alternativa tolkningar - om ett matematiskt koncept är sant så är det sant. Visst, det finns delar i det som jag lagt fram som jag inte har en källa på utan enbart är mina personliga reflekteringar av vad jag anser är sanningen utefter mina egna erfarenheter och kunskaper - och det är väl det som det här forumet är till för? Att utbyta olika sätt att se på världen.
Citera
2014-08-15, 21:30
Bannlyst
Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem