Citat:
Ursprungligen postat av
flooberg
Hej där!
Jag har nu på 24 timmar blödit näsblod cirka 10 gånger och känner att nånting känns knasigt. Jag har inget sår eller så i näsan men är förkyld som attan och hostar väldigt väldigt mycket. En vän sa till mig att jag skulle kolla upp det för hennes vän hade fått någon förgiftning i levern efter Rhodos då hon blödde mycket näsblod. (Jag kom också hem från Rhodos för en vecka sedan)
Då tänkte jag även fråga, om jag går till läkaren och kollar upp mig, kan de se ifall jag tagit några droger? Jag och några vänner rökte nämligen på för några veckor sedan och jag har ett svagt minne av att jag snortade nånting på Rhodos (korkat, jag vet)
Tacksam för hjälp,
Näsan är fyllda va ytliga blodkärl som kan spricka om man nyser, har högt blodtryck, eller om man sårat slemhinnorna genom att snorta koks/affe. Det går över. Skit i doktorn. Är du frisk i övrigt har du bara fått en blödning i de ytliga blodkärlen. Kläm åt om näsbryggan och luta huvudet bakåt, så ska du se att det går över.
Men som Fb alltid säger: gå till din lokala vårdcentral om du är orolig.
Själv tycker jag att du INTE ska göra det, för de kommer bara irritera dina slemhinnor än mer, genom att trycka upp tops, pilla och undersöka. Låt din näsa bara vila ett par dagar så kommer det gå över.