2014-08-06, 04:24
Medlem
Hej där!
Jag har nu på 24 timmar blödit näsblod cirka 10 gånger och känner att nånting känns knasigt. Jag har inget sår eller så i näsan men är förkyld som attan och hostar väldigt väldigt mycket. En vän sa till mig att jag skulle kolla upp det för hennes vän hade fått någon förgiftning i levern efter Rhodos då hon blödde mycket näsblod. (Jag kom också hem från Rhodos för en vecka sedan)
Då tänkte jag även fråga, om jag går till läkaren och kollar upp mig, kan de se ifall jag tagit några droger? Jag och några vänner rökte nämligen på för några veckor sedan och jag har ett svagt minne av att jag snortade nånting på Rhodos (korkat, jag vet)

Tacksam för hjälp,
Citera
2014-08-06, 04:37
Medlem
Troligen ett blodkärl som spruckit bara. Åk in till sjukan och bränn näsan. Går snabbt och man känner inget
Citera
2014-08-06, 04:38
Medlem
Strychnos avatar
Har du tur så är det bara förkylningssymptom,
Har du otur så är det hepatit c eller något värre som aids.

Naturligtvis kan dom se om du har knark i blodet om dom gör en analys
Men det ger ju dom fan i, det är sjukdomar dom letar efter, inte droger.

Det är bäst att du hasar dig iväg till ett sjukhus för att kolla
vad det kan vara för hemsk åkomma du har dragit på dig.
Citera
2014-08-06, 04:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flooberg
Hej där!
Jag har nu på 24 timmar blödit näsblod cirka 10 gånger och känner att nånting känns knasigt. Jag har inget sår eller så i näsan men är förkyld som attan och hostar väldigt väldigt mycket. En vän sa till mig att jag skulle kolla upp det för hennes vän hade fått någon förgiftning i levern efter Rhodos då hon blödde mycket näsblod. (Jag kom också hem från Rhodos för en vecka sedan)
Då tänkte jag även fråga, om jag går till läkaren och kollar upp mig, kan de se ifall jag tagit några droger? Jag och några vänner rökte nämligen på för några veckor sedan och jag har ett svagt minne av att jag snortade nånting på Rhodos (korkat, jag vet)

Tacksam för hjälp,
Näsan är fyllda va ytliga blodkärl som kan spricka om man nyser, har högt blodtryck, eller om man sårat slemhinnorna genom att snorta koks/affe. Det går över. Skit i doktorn. Är du frisk i övrigt har du bara fått en blödning i de ytliga blodkärlen. Kläm åt om näsbryggan och luta huvudet bakåt, så ska du se att det går över.

Men som Fb alltid säger: gå till din lokala vårdcentral om du är orolig.

Själv tycker jag att du INTE ska göra det, för de kommer bara irritera dina slemhinnor än mer, genom att trycka upp tops, pilla och undersöka. Låt din näsa bara vila ett par dagar så kommer det gå över.
Citera
2014-08-06, 04:43
Medlem
"Näsblod beror på att ytliga blodkärl i näsan brister. Om man är förkyld och får svullna och känsliga slemhinnor kan blodkärlen brista bara av att man nyser, snyter sig eller petar" sig i näsan." - Jag får ofta näsblod tillsammans med en förkylning.

Det finns ingen anledning att drogtesta dig. Är du dock en flitig snortare så kanske det syns i näsborren dock.
Citera
2014-08-06, 05:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Gå till doktorn och säg att blöder näsblod jävligt mycket. Det läkaren gör då är väl samma sak som han gjorde med mig när jag råkat andas nåt konstigt under en period vilket gjorde att jag blödde ur näsan som en stucken gris.

När jag gick dit så stoppade doktorn upp en bit vadd med lokalbedövande på och sen hettade han upp en metallbit och rullade den i nåt ämne så att det blev som en liten kula längst ut på metallpinnen. Sen så "etsade" han igen de blodkärl som jävlades.

Enda bieffekten var att jag nös typ 100-200 gånger när bedövningen släppte.

Men det kan ju vara bra att ta ett blodprov också och kolla så att du inte fått nån sjukdom.

Din doktor kommer ju inte att ringa polisen om du berättar att du har svaga minne av att du snortade nåt på Rhodos.

Jag skulle däremot inte berätta det heller. Säg att du är osäker på om du fått i dig några droger. Och om du fått det så var det ofrivilligt via en spetsad drink.
Citera
2014-08-06, 08:44
Medlem
Ratis avatar
Kan vara tycken på högt blodtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in