2014-08-05, 23:22
Medlem
Jag har så länge jag kan minnas haft en mycket obehaglig känsla i magen. Det är väldigt svårt att beskriva känslan, men det närmaste jag kan komma är att det kittlar. Jag har märkt att känslan förvärras när jag blir frustrerad (ex. när jag inte kan sova, inte kan lösa ett problem, etc). Det hela har tidvis övergått i direkt magont, och ett par-tre gånger har jag åkt till sjukhuset för akuta magsmärtor, då man trodde det var blindtarmen som spökade (vilket det inte var).

För att bekämpa den här obehagskänslan brukar jag hålla andan, spänna magmusklerna hårt och ibland, om det är riktigt illa, slå mig själv hårt i magen (då direkt smärta är att föredra).

Jag tillbringade ett antal år när jag var yngre med att undersöka orsaken till detta, men då resultat uteblev och tröttnade både jag och föräldrar på att försöka.

Jag tänkte bara se om någon här på flashback varit med om något liknande. Tidvis är detta EXTREMT jobbigt och är troligtvis starkt bidragande till att jag sovit mycket dåligt hela mitt liv.
Citera
2014-08-05, 23:28
Medlem
Ångest? Är det något fysiskt fel då brukar smärtan vara lokaliserad till ett specifikt område och inte bara sitta "i magen".
Citera
2014-08-05, 23:38
Medlem
MartinStLouiss avatar
Skulle nog också tippa på ångest, jag brukade få sån där magkänsla i slutet av sommarlovet och när skolan skulle börja och man varje gång var ett år äldre.
Citera
2014-08-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb257us
Ångest? Är det något fysiskt fel då brukar smärtan vara lokaliserad till ett specifikt område och inte bara sitta "i magen".

Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Skulle nog också tippa på ångest, jag brukade få sån där magkänsla i slutet av sommarlovet och när skolan skulle börja och man varje gång var ett år äldre.
Själva känslan är väldigt delokaliserad, som du säger, och jag har även noterat att den blir värre vid ångestanfall. Det som får mig att tro att det åtminstone delvis är fysiskt är att jag har haft det sedan mina minnen tar vid (säg, 5 års ålder?). Är det verkligen möjligt att ha ångestproblem när man är i den åldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in