2014-08-05, 19:34
Medlem
Summering vad som togs under natten :

Concerta ca 75 st 54 mg= 4050 mg

Sertralin 8 kartor 50 mg=4000 mg

Hembränt 94-96% ca halv liter

Övriga tabletter(på ett ungefär): 3 st panodil,4 st ipren,4-5 järntabletter(okänt märke).

Det hela började ca 8 månader sedan.Det var en ganska dyster dag,
och jag hade än en gång bestämt mig för att försöka ta mitt liv igen.
Det kunde varit vilken dag som helst,jag gjorde mina rutiner dvs sitta vid datorn,röka.
Redan när jag vaknade så kände jag att ikväll är kvällen jag ska dö! Spänt gick jag till affären
för att köpa groggvirke.Klockan var väl ca 17,kroppen va fylld av adrenalin/ångest(?)(likt det jag känner när jag skriver det här).
Bestämde mig för en stor Red Bull och någon Schweps.
Gick hem,satt vid datorn och spelade enda tills ungefär kl 01:00 på natten,
då började jag hälla upp den första groggen,svepte ner ca 3-4 kartor Sertralin 50 mg med groggen.
Drack den på kanske 40 minuter,forsatte ju spela så tog lite tid..

Tog en till schweps grogg,ner med yttligare några kartor Sertralin-->forsatte spela.
Upprepade med groggen och sertralinen tills jag tagit 6 kartor,
gick och hämtade två till kartor,åt dom.Hittade två och en halv Concerta 54 mg burkar(hade nolltolerans på concerta då jag aldrig ens hade rört det),
bestämde mig för att lyxa till med Red Bullen medans jag tog all Concerta.
Humöret var underbart,satt och spelade.Skämtade med mina medspelare i chatten(typ "if i'm afk,im dead!!!")
Kände mig barnslig fast ostoppbar,tiden smälte ihop,gjorde någonting tills klockan 07-08 på morgonen,då när jag bestämde mig för att hitta mer tabletter.
hittade några ipren,järntabletter och panodil.tog dom.
Efter ca 10 minuter så kommer min far in i mitt rum,han ska till jobbet men ser hur stora mina pupiller var.
Han skrek på mig och drog upp mig till vardagsrummet för att sedan ringa giftanalysen.
Jag sitter på soffan,väldigt glad,bestämmer mig för att gå ner till garaget medans han pratar med analysen,
letar efter en kniv,hittar en och tänker "tjaa att skära några snitt i handleden kan väl inte skada".
Mr x kommer ner och drar upp mig igen,jag frågar om jag får duscha,han frågar giftcentralen,nej det får jag inte.
Jag sitter i soffan med en kniv i famnen,blodiga armar.Och bara sitter.Då försvann mitt medvetande.

Jag vaknar till i ett typ parkeringshus,tror vi väntade på en ambulans vid sjukhusgaraget(?)
Allt kändes lugnt,mina föräldrar satt vid mig,men jag förstod inte något.
Kollade bara omkring i ynka 5-10 sekunder innan jag förlorade medvetandet igen.
Går lite fram och tillbaka när jag är i ambulansen.dem tog mig till Linköpings akutmottning i alla fall.
Går fram och tillbaka igen,nu på sjukhuset.Det kommer läkare,dom pratar med mig,jag förstår inte vad dom säger.
vaknar upp flera gånger,korta stunder.Kan inte prata,kan inte blinka,kan inte vrida ögonen.
Dom satte en kateder i min urinblåsa,brändes men kunde inte riktigt protestera.
Dem kunde inte göra någon magpumpning för att medicinen redan försvunnit ut i min kropp (?).

Dag/natt 2 på sjukhuset

Jag vaknar äntligen helt,allting är stelt,klockan kanske kunde vara runt 15:00,
alltså mer en 30 timmar sedan jag överdoserade.Kunde fortfarande inte blinka,öppna munnen/prata.
Stirrade bara på väggen framför mig,det var 3 lufballonger målade i olika färger,
något som jag skulle få kolla otroligt mycket mer på.I alla fall,en sköterska är i rummet när jag vaknar,
hon såg precis ut som en tjej som jag gick i samma skola med, i mellanstadiet.
Den första riktiga tanken var"Vad i helvete gör jag här,ska inte jag vara död?"
Låg och stirrade på luftballongerna och tänkte på,ja jag vet inte,Allt.i flera timmar.
Sköterskan kom in och då började jag gråta,ville att hon sköterskan skulle hålla om mig(trodde ju hon va den där tjejen från gamla skolan).
låg bara och tittade på ballongerna,gråtandes,då började hon gråta hon också.Så grät vi lite och sen resten av dagen är okänd.

På kvällen så började jag hallucinera,vet inte varför det började just då,men jag fick upp i huvudet,en karaktär,
Från spelet jag kör Legue of Legends.Det var Dr.Mundo(passande) jag såg och han gick fram och tillbaka i ett fyrkantigt rum,hela tiden-
fram och tillbaka,sen skiftade det med att det var 4 Dr mundos,i 2-3 olika scener.Typ en Mundo i en medeltida stad.
Den första scenen så sa Dr mundo 1 att håll ut handen som i ett "okej tecken",som dykare gör.
Jag gjorde det,då sa en till Dr mundo bakom mundo 1, gör som han gör,sen gör du mitt tecken(ingen aning om vad det var).
Men aa,kommer verkligen inte ihåg detaljerat på allt jag fick göra,"mundo:sarna" sa att om jag gör som dom gör,
så kan jag prata igen,jag spelade deras spel med att komma ihåg tecknena och visa dom rätt,det pågick i ca 2 dagar.
Ca 90 % av 2 dygn så körde jag det där spelet,och när spelet försvann så stod min mor över mig och ville att jag skulle säga vad jag hette,
och när jag var född(vilket år,månad).I början fick hon inget svar,men detstå mer jag kom in i spelet detstå enklare var det att öppna munnen.
Så jag tog all min kraft för att öppna munnen med ett "okej tecken" med handen(särade på läpparna medans jag höll ett "o" med tummen och pekfingret),
och sluddrade mitt födelsedatum,även dom sista siffrorna,hehe.
Såg även en av doktorerna som Charlie Sheen,kunde inte berätta det för honom men han log endå..

Dag/natt 4
Fick extrem feber,trodde flera gånger att jag dog om och om igen,ingen hjälpte mig,jag var i himlen osv.Ganska hazy.
Anyway jag kom på spelet i alla fall,jag insåg nu att alla dom där "Dr Mundo:sarna" inte va på riktigt,jag behöver inte göra som dem säger för att prata.
Där började min kommunikation att äntligen fungera,man kunde prata med mig,jag kunde svara.Jag kunde blinka normalt på fler en 4 dygn.
Pratade med min mor i flera timmar,om allt jag sätt,om allt jag upplevt.Ville t om träffa en präst..

Dag 5

Utskriven.

"Bieffekter" som fortfarande sitter kvar sedan intoxikation:
Biter mig överallt i munnen när jag är nervös(kom ifrån att jag inte kunde prata men försökte hela tiden)
En ännu trångsyntare bild på hur människor fungerar.
Mår illa när jag hör ordet concerta,pff.
Använder ett rep till nästa gång.
Får ångest när någon vill prata med mig om jag inte är påverkad av någonslags narkotika.
Har en välkommen hand för döden,mer vågad.

Det är så mycket mer som hände under tiden jag överdoserade men det lämnar jag ute.
Och har inte skrivit så här mycket på säkert 4 år.Antar att jag gör det här mer för min egen skull.
Jag skryter inte om det,jag försöker sortera mina tankar på något sätt.
Blev nog väldigt rörigt att läsa också,som sagt vill bara få det ur mig.

Va cirka ett år sedan jag skrev detta,har inte orkat ändra något av det jag skrev,enjoy.
Citera
2014-08-05, 19:46
Medlem
getbusys avatar
Fy fan låter åt helvete det där! Vad är det som gör att du vill ta ditt liv? Sjukdom?
Citera
2014-08-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Fy fan låter åt helvete det där! Vad är det som gör att du vill ta ditt liv? Sjukdom?
Just idag är jag faktiskt rädd för att dö,är otroligt rädd för att dö i sömnen osv osv...

Men annars var det ångest och depression som anledning
Citera
2014-08-05, 20:00
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Just idag är jag faktiskt rädd för att dö,är otroligt rädd för att dö i sömnen osv osv...

Men annars var det ångest och depression som anledning

Okej! Äter du någon medicin mot detta då i dagsläget?
Citera
2014-08-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Okej! Äter du någon medicin mot detta då i dagsläget?
Yes! Käkar Sobril,Imovane,Quetiapin och Olanzapin
Citera
2014-08-05, 20:07
Medlem
getbusys avatar
Okej hoppas det funkar bra för dig
Citera
2014-08-05, 20:13
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
tänk på att om du tar självmord hamnar du i helvetet så tänk på det. btw helvetet hamnar du i om du inte accepterar jesus kristus o lever för honom innan du dör.
Citera
2014-08-06, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtonhundra
tänk på att om du tar självmord hamnar du i helvetet så tänk på det. btw helvetet hamnar du i om du inte accepterar jesus kristus o lever för honom innan du dör.

Idiot. Finns ingen gud.
Citera
2014-08-06, 23:52
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Idiot. Finns ingen gud.

De sa han inte heller..
Citera
2014-08-06, 23:53
Medlem
orrecrists avatar
Hemsk rapport

Edit: Finns bättre sätt att dö på än "sertalindöden" fy fan!
Citera
2014-08-08, 10:30
Medlem
bongloards avatar
Fyfan vilken resa

Började tänka på min egna färd när du skrev om minnesluckorna. Mycket benso och sertralin ÖD, svart i 1½ dygn tills jag får några sekunders minne och då ligger jag i en ambulans. Bestämde mig efteråt att det får vara nog så jag tog emot all hjälp jag kunde få av läkare/psykiatri samt slutade med missbruket. Tog ett tag att smälta händelsen men det går, idag är allt jävligt bra och är glad att jag valde att ta tjuren i hornen.

Hamnade på avgiftning och där var jag väldigt nära att avsluta mig själv. När jag väl trodde att jag lyckats så ångrade jag det genast. TS, det finns mycket gott att leva för så ge inte upp Lycka till!
Citera
2014-08-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Fyfan vilken resa

Började tänka på min egna färd när du skrev om minnesluckorna. Mycket benso och sertralin ÖD, svart i 1½ dygn tills jag får några sekunders minne och då ligger jag i en ambulans. Bestämde mig efteråt att det får vara nog så jag tog emot all hjälp jag kunde få av läkare/psykiatri samt slutade med missbruket. Tog ett tag att smälta händelsen men det går, idag är allt jävligt bra och är glad att jag valde att ta tjuren i hornen.

Hamnade på avgiftning och där var jag väldigt nära att avsluta mig själv. När jag väl trodde att jag lyckats så ångrade jag det genast. TS, det finns mycket gott att leva för så ge inte upp Lycka till!
Kul att höra

Tackar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här