2014-08-05, 18:05
Medlem
Blev i tråden;
(FB) Hjälp! Hur dölja/förklara blåmärke i armvecket? sprutnarkomanförklarad, o därmed helt förlorad. Men vad har ni emot att man tar droger intravenöst, så länge man har rena sprutor o nålar. Det ger ju absolut bäst effekt! Sen sitter kids o beställer typ fentanyl;
(FB) fentanyl återdosering

Det är precis lika lätt att överdosera det nasalt, oralt, rektalt, inhalerat som intravenöst!

Varför är sprutor så hemskt? Jag menar alltså rena sprutor!
Citera
2014-08-05, 18:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrahexidyl
Blev i tråden;
(FB) Hjälp! Hur dölja/förklara blåmärke i armvecket? sprutnarkomanförklarad, o därmed helt förlorad. Men vad har ni emot att man tar droger intravenöst, så länge man har rena sprutor o nålar. Det ger ju absolut bäst effekt! Sen sitter kids o beställer typ fentanyl;
(FB) fentanyl återdosering

Det är precis lika lätt att överdosera det nasalt, oralt, rektalt, inhalerat som intravenöst!

Varför är sprutor så hemskt? Jag menar alltså rena sprutor!

Nej det är det inte pga vid IV går det direkt till hjärnan.
Citera
2014-08-05, 18:30
Medlem
Jo, men visst, du kan snyta dig vid nasalt bruk, du kan kräkas vid oralt bruk o du kan skita vid rektalt bruk. Annars går det ut i blodet ganska fort, bara det att man tappar lite när man inte IV'ar.
Citera
2014-08-05, 18:30
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Snarare kan man argumentera för att det gör risken att överdosera mindre. Effekten kommer på en gång. Annars har man ju en klassiker när man dricker alkohol. Man har druckit en del, men kommer inte igång, så man drar tre shottar. Fem minuter efter shotarna börjar man bli rätt dragen, men tyvärr är det inte shottarna som ger det. Det är det man druckit tidigare som kickar in, och shottarna kommer först om en halvtimme eller så. Resultat? Redlös.
Citera
2014-08-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Yepp!

Och att skjuta innebär större överdoseringsrisk iom att du inte kan dra tillbaka det i pumpen medan du ju faktiskt kan spy, snyta näsan eller sätta dig på toaletten, det säger ju sig självt.
Citera
2014-08-05, 18:48
Medlem
Men jag tog ju det hela i flera steg. Kranen sa att det var 2 doser, o jag löste upp halva o skjöt. Men samtidigt tog jag det väldigt försiktigt när jag injicerade. Började med 1/5-del, kände knappt nått, väntade nån minut, tog sen halva, o det började kännas gott. Väntade ytterliggare i nån minut. Sen tog jag resten, eftersom jag kände att jag skulle klara det!

Man bankar väl inte i sig heroin utan att först känna av hur starkt det är?
Citera
2014-08-05, 18:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Men jag tog ju det hela i flera steg. Kranen sa att det var 2 doser, o jag löste upp halva o skjöt. Men samtidigt tog jag det väldigt försiktigt när jag injicerade. Började med 1/5-del, kände knappt nått, väntade nån minut, tog sen halva, o det började kännas gott. Väntade ytterliggare i nån minut. Sen tog jag resten, eftersom jag kände att jag skulle klara det!

Nej självklart inte, men tyvärr finns det alltför många som gör det.
Citera
2014-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
Det ger ju absolut bäst effekt!
Just därför tycker jag att det är värre med IV. Sen finns det väl ofta skräp i drogerna som inte är så bra att få in direkt i blodomloppet.
Citera
2014-08-05, 19:28
Medlem
Koljarovs avatar
En anledning kan ju vara att sprutnarkomaner brukar vara lite desperatare och oförsiktiga än andra knarkare.
Samtliga sprutnarkomaner och dom som varit det som jag är bekant med har hepatit C.
Det skulle dom knappast ha om dom vore smarta nog att ha rena verktyg.

Jag har varit med några gånger när en pundare lovat att han inte ska ta risken att dela spruta men sedan blir han ivrig när någon annan tar lite IV och då säger dom att det är nog ingen fara att dela en gång...
Citera
2014-08-06, 01:06
Medlem
Blod e nog en anledning

En annan kan va filmer , ser ju inte trevlig ut med sprutor.
Citera
2014-08-06, 01:15
Medlem
Det är mycket mer beroendeframkallande. Alla personer jag vet som testat att skjuta tjack, opiater eller kola säger att det är så bra att dom aldrig mer skulle ta drogen på något annat sätt och är en drog så mycket bättre så är den lika mycket mer beroendeframkallande.
Citera
2014-08-06, 12:03
Bannlyst
Citat:
Hur ska man känna det menar du utan att skjuta i sig det? Det är ju inte precis som att man smaka på det se hur starkt det är. Visserligen kan man trycka i sig lite till att börja med och vänta en stund innan man trycker i sig resten, men det förstör kicken litegrann så därför tar man ändå allt i ett svep och hoppas på det bästa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in