Den svenske uppfinnaren Lans ska betala 100 miljoner i rättegångskostnad till de amerikanska databolag som skitit i att betala för hans patent på färggrafiken i datorer.
http://www.nyteknik.se/art/41710
Nu hoppas jag att svenska staten tar och fortsätter slåss eller betalar så han slipper sälja patenten.
Jag har gjort min sista affär med HP och Dell.