Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
Man U. Ingen konkurrens där.
Skryter man med att man har 6 miljoner supportrar världen över säger det sig självt att de flesta är glory hunters. Speciellt med tanke på att de har varit ruskigt framgångsrika de senaste 20-25 åren.
6 miljoner? Du har verkligen ingen koll. Man har mellan 200-300 miljoner fans runtom världen. Senast jag såg statistik var de cirka 256. På andra plats tror var det barca eller real madrid, kommer inte ihåg.
För övrigt så verkar det som att det finns en olik upfattning om vad som menas med medgångssupportrar. Själv uppfattar jag det som fake(plast)fans. Jag skulle säga att city och psg har flest.
Jag känner att folk blandar ihop efterblivna fans (fans som inte kan ett
Uz skit men ändå "hejat" på lagen tio år) med medgångssupportrar. Mest efterblivna fans i störst skara måste vara Real Madrid, herre jisses vilka bananer de har som fans. Dumheten från dessa människor har jag fått smaka på genom personliga upplevelser(vänner o.s.v.) och från vad jag sett (videoklipp, intervjuer av fans o.s.v.).
Finns ett klipp med en youtubare där han är i USA och ställer ett par frågor till 2 real fans(killar) och dessa grabbar kan inte de enkalste fotbollsfrågorna som tex vart vm ska hållas, vilket land bale kommer ifrån osv. Nån dag när jag hittar klippet ska jag länka youtubelänken i detta inlägg. T.om fansen i Madrid verkar vara lite efter, detta uppfattade jag när jag såg på en tv intervju med madridfans i madrid före en real - barca match.
Nej jag är inte barca fan och jag skriver detta inlägg objektivt och neutralt som ett fotbollsfan.
Jag är united fan och förstår mig inte på att folk har som känsla att united har flest medgångsfans. Det kanske beror på att personer här har 1 eller 2 nyblivna unitedfans som vänner. Jag råder folk att inte skriva inlägg om de inte har något sorts fakta eller statistisk på det de säger eller tom en upplevelse. Jag tycker att manchester inte har flest medgångsfans då statistik visar från moyes säsongen att det alltid var fullsatt. Det har folk nämnt ovan.
Off topic: känns som att barca har de yngsta fansen i sverige, det känns så då jag hela mitt liv i sverigbara stött på unga fans. en rolig grej är också när united spelade mot barca i göteborg för 2-3 år sedan och man har hörde små barca fans genom kameramicen ut från tv högtalarna skrika "barca barca barca" jag fick mig ett gott skratt och kan inte ha varit den enda som hörde det.
P.P.S jag skriver från mobilen så beware för typos