Hej! Jag köpte en dator i februari (Lenovo Y510p) och nu går Windows-licensen ut den 13 augusti. Vad ska jag göra? Jag köpte datorn med Windows 8, men uppgraderade till 8.1 som typ alla säger att man ska göra. Och nu går alltså licensen ut.... Jag får notiser ibland som meddelar att den håller på att gå ut, och när man klickar på knappen "Till systeminställningar" på meddelanderutan, öppnas Inställningar-appen med "Aktivera Windows" sidan. Sidan har två knappar, "Aktivera" (Online) och "Ange nyckel" (Licens-nyckeln).
Aktivera-knappen har jag klickat ett tjugotal gånger utan resultat. Den tuggar bara i kanske 10 sekunder med laddsymbolen snurrande, sen återgår den till vanligt utseende.
Ange nyckel-knappen öppnar (obviously) en dialogruta med en textruta att skriva in Licens koden i. Men jag har vridit och vänt på datorn flera gånger letandes efter en etikett med licens-nyckeln på, men jag kan inte hitta den.... Den sitter varken under datorn eller under batteriet.
Så, experter och amatörer, vad ska jag göra?! Jag börjar bli lite för desperat känner jag...