• 4
  • 5
2006-01-16, 09:38
Medlem
Cobra Styles avatar
Hamburgerbaren på 2:a långgatan i Göteborg är grymt bra (ligger vägg i vägg med Video Look) . Stora fräscha hamburgare med mkt sallad,tomat,gurka mm.

Brukar välja 250 gr med ost&bacon .
Citera
2006-01-16, 15:08
Bannlyst
Brukar blanda nötfärs, salt, peppar, en skvätt fond och worcesterhire sås, äggula, lite riven lök. Sen formar jag blandningen med händerna och steker/grillar(att föredra) biffarna. Vid vändning lägger jag på någon god ost som lagrad präst eller västerbotten.

Till det brukar jag använda färsk fralla typ källarfranska, sallad, hackad rödlök, lite saltgurka och skivad tomat och senap, ketchup och majonäs som dressing.

Brukar bli ganska gått om jag får säga det själv.
Citera
2006-01-16, 15:36
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Har inte orkat läsa mer än första sidan, men jag brukar göra 250gs burgare på ren nötfärs, inget annat i. Jag tycker att burgare blir för kladdiga med dressing men jag brukar ha på, ost(köpt i plastomslagna skivor) en balnding av ketchup,senap och majonäs, rödlök och lite sallad. (kan tillägga att den tid då jag åt på mcDonalds är över sedan jag fick reda på att de hade konstgjorda smakessenser för köttet så att det skulle smaka likadant världen över. Tidigare var dock QP favoriten)

Brödet måste rostas!

Någon som ahr tips på bra bröd istället för Hamburgerbröd. På restauranger brukar de fixa mycket sjysstare!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in