Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-10, 21:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Typ eller att man indirekt avslöjar sig. Typ, "hej jag går i sexan". Fast allt är ju en bedömningsfråga som admin har veto i.
Men om moderatorerna och administratörerna har makten att ta reda på om användare har skapat alternativa konton, vilket de enligt någon moderators utsago gör genom att spåra användarens IP-adress, så tycker jag att de på något sätt borde kunna skaffa fram information om användarnas ålder på ett likartat sätt. Om jag minns rätt så fyller man i information om födelsedatum när man skapar ett konto.
Citera
2014-08-10, 22:12
  #14
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Typ eller att man indirekt avslöjar sig. Typ, "hej jag går i sexan". Fast allt är ju en bedömningsfråga som admin har veto i.
Ja, det är en bedömningsfråga. Att någon efterfrågar tips på tillbehör till en moped innebär inte per automatik att personen är minderårig. Även att majoriteten av mopedister är runt femtonsnåret finns det även vuxna som tar sig till och från jobbet på vespa.
Citera
2014-08-10, 23:06
  #15
Medlem
Denkmittels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Om jag minns rätt så fyller man i information om födelsedatum när man skapar ett konto.
Ja, för man ljuger aldrig om sådant när åldergräns gäller för att registrera sig.
Citera
2014-08-10, 23:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmittel
Ja, för man ljuger aldrig om sådant när åldergräns gäller för att registrera sig.
Lägg där till att du inte kan regga dig om du fyller i ett datum som ger åldern mindre än 18.
Citera
2014-08-11, 08:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmittel
Ja, för man ljuger aldrig om sådant när åldergräns gäller för att registrera sig.
Jag trodde att åldersgränsen var en relativt ny regel. Jag såg dock att den var 9 år gammal när jag nyss kollade upp det. Då är det förstås osannolikt att det finns minderåriga användare som ärligt har fyllt i födelsedatum.
Citera
2014-08-27, 22:25
  #18
Medlem
StandardViktors avatar
Bumpar och undrar!

Varför hålls minderåriga borta?

Är det för ett seriösare forum? eller.. För det finns ungdomar som har en moget betende och även bidrar med ämnen som kan vara intressanta eller hur? Alla är inte Pelle på 13 år som vill köpa sprit på systemet och undrar hur . Fast ni drar väll alla över en kant förstår jag? Sen så blir det väl så dom som verkligen vill skriva här och inte trolla som är under 18 reggar och håller sig anonyma.
Citera
2014-08-28, 06:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardViktor
Bumpar och undrar!

Varför hålls minderåriga borta?

Är det för ett seriösare forum? eller.. För det finns ungdomar som har en moget betende och även bidrar med ämnen som kan vara intressanta eller hur? Alla är inte Pelle på 13 år som vill köpa sprit på systemet och undrar hur . Fast ni drar väll alla över en kant förstår jag? Sen så blir det väl så dom som verkligen vill skriva här och inte trolla som är under 18 reggar och håller sig anonyma.
Det har nog med det att göra, samt att vissa länkar som användare postar kan vara juridiskt opassande för personer under 18 år.
Citera
2014-08-28, 07:32
  #20
Medlem
Denkmittels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardViktor
Bumpar och undrar!

Varför hålls minderåriga borta?

Är det för ett seriösare forum? eller.. För det finns ungdomar som har en moget betende och även bidrar med ämnen som kan vara intressanta eller hur? Alla är inte Pelle på 13 år som vill köpa sprit på systemet och undrar hur . Fast ni drar väll alla över en kant förstår jag? Sen så blir det väl så dom som verkligen vill skriva här och inte trolla som är under 18 reggar och håller sig anonyma.
Flashback förbjuder bara de som är underåriga och så jävla korkade att de inte kan hålla tyst om det. Det är övervägande positivt för forumet.
Citera
2014-08-28, 13:00
  #21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det har nog med det att göra, samt att vissa länkar som användare postar kan vara juridiskt opassande för personer under 18 år.
Spelar ju inte speciellt stor roll eftersom vem som helst kan läsa här utan att vara registrerad så information om t ex droger kommer ju minderåriga som blivit avstängda åt ändå genom att gå in oregistrerade. Vore ju kanske en annan sak om t ex drogforum inte var åtkomlig utan registrering men det är ju väldigt lite här som kräver registrering för att läsa. Sedan är det ju som sagt väldigt lätt för minderåriga att bara hålla tyst om sin ålder och ändå läsa komma åt allting.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2014-08-28 kl. 13:04.
Citera
2014-08-28, 13:49
  #22
Medlem
Eftersom Flashback redan har ögonen på sig skulle det inte se så snyggt ut med en massa människor som är öppna med att de är minderåriga som sitter och diskuterar drogtrippar och porrkonsumtion.

Sedan är det för all del rätt skönt med en viss nivå på diskussionerna, även om man kan undra ibland speciellt i de utpräglade extremistforumen. De som lyckas att inte hålla på att avslöja sin ålder brukar också tillhöra de tonåringar som det går att diskutera med.
Citera
2014-08-28, 14:51
  #23
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Eftersom Flashback redan har ögonen på sig skulle det inte se så snyggt ut med en massa människor som är öppna med att de är minderåriga som sitter och diskuterar drogtrippar och porrkonsumtion.

Admin förklarar ju varför i den här tråden från 2005:

(FB) Åldersgräns: 18 år

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Forumet har nu infört en åldersgräns på 18 år.
Det betyder att du som diskuterar här ska vara över 18 år.
Bakgrunden är bl.a. en lagstiftning som är betydligt mer restriktiv ifall den tillåter minderåriga i debatten. Personligen tycker jag det är lite tråkigt, då jag vet att det finns flera som är yngre och betydligt mer vältaliga än sina äldre kollegor. Men att blunda för lagen vore inte heller speciellt klokt.
Så nu vet ni hur det ligger till.

admin

Annan tråd: (FB) Åldersgränsen på FB
Citera
2017-01-08, 21:22
  #24
Medlem
skankhunt422s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Himmler-
Det här kom jag att tänka på när jag såg det här inlägget: (FB) Förnekar ni era döttrars sexliv?
Detta är ju inget som bevisar att personen i nuläget fortfarande går där. Då man är anonym på Flashback kan man skriva man är 100 år eller att man är Jultomten det är väl upp till andra att tro på det eller inte? Man kan ju minnas hur man tänkte i den åldern och skriva på det sättet bara.
Citat:
Ursprungligen postat av FantaXP
Alltså vad är problemet? I min skola (högstadium) så har dem flesta 00orna redan haft sex, och det är alltså dem som börjar i åttan det här året. Tycker att om dom vill ha skönt så ska dom få det! Alla ni vuxna måste väl komma ihåg hur ni själva var i den här åldern. Ung och kåt liksom Skillnaden är dock att ni satt hemma och läste porrtidningar i eran ensamhet och drog en handtralla/pullade medan vi tar det ett steg längre och kör den riktiga skiten Så om hon är 15 tillochmed så är det väl chill, lagligt också ju.
Med tanke på att dem flesta 13 åriga tjejer knullar runt så tycker jag hon är smart som har väntat så är länge iallafall. Vet iallafall att om mina föräldrar skulle stoppa mig från att knulla så hade jag bara gjort det ännu mera och med äldre killar för att provocera dem. Ni kan inte ana hur många 22åringar som är sugna på en 14 årig tjej Fast dem vet ju inget än, och tycker inte dom behöver det heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback