2014-08-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Som ni vet beräknar Migrationsverket att Sverige tack vare regeringens generösa invandringspolitik kommer att locka hit 80 000 asylsökande i år som ska ha bostäder, mat, fickpengar, sjukvård, skola och sysselsättning. Ingen lär ju sen återvända frivilligt av dessa även om de får ett avslagsbeslut. 80 000 är fler än vad som bor i Umeå m. fl. större städer i Sverige. Det är alltså en hel ny stad som kommer att komma hit bara i år. Jag föreslår därför att dessa 80 000 också placeras i en egen stad i Sverige, dvs vi bygger en stad enbart för flyktingar. Nu vill jag ha er hjälp. Vad ska staden heta å vart ska den ligga?

Såg på TV att nån jävla tomte till politiker sa "Vi måste hjälpa till och då får samhället ställa upp, så enkelt är det."
Missade vilket parti idioten var ifrån, med det är väl skit samma alla tänker likadant.

Tycker vi ska husera alla dessa hemma hos den idioten o låta dem tok knulla hans fru, det borde han ställa upp på tycker jag.
Citera
2014-08-06, 04:02
Medlem
TheBurdens avatar
Fridolinköping.
Citera
2014-08-06, 04:34
Medlem
TheBurdens avatar
Några andra förslag:

Zootälje
Shariaborg
Jihadby
Ullenhagsby
Andersborgholm
Reinfeldtslund
Citera
2014-08-06, 05:32
Medlem
1970-01-01s avatar
Är det inte bättre att helt enkelt bygga ut små städer?
Citera
2014-08-06, 11:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Är det inte bättre att helt enkelt bygga ut små städer?

Den här tråden är väl mest en tankelek. I praktiken är det förstås bäst att göra så och så sker ju också (om än otillräckligt).

Vi har nog svårt att riktigt greppa invandringsmängderna till Sverige. I dagsläget så invandrar det över 100 000 människor till Sverige årligen. I Malmö bor det ca 300 000 människor. Så på 3 år invandrar det ett helt Malmö till Sverige.
Citera
2014-08-08, 03:22
Medlem
Hegernatarens avatar
Negerfeldt
Citera
2014-08-17, 03:08
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Som ni vet beräknar Migrationsverket att Sverige tack vare regeringens generösa invandringspolitik kommer att locka hit 80 000 asylsökande i år som ska ha bostäder, mat, fickpengar, sjukvård, skola och sysselsättning. Ingen lär ju sen återvända frivilligt av dessa även om de får ett avslagsbeslut. 80 000 är fler än vad som bor i Umeå m. fl. större städer i Sverige. Det är alltså en hel ny stad som kommer att komma hit bara i år. Jag föreslår därför att dessa 80 000 också placeras i en egen stad i Sverige, dvs vi bygger en stad enbart för flyktingar. Nu vill jag ha er hjälp. Vad ska staden heta å vart ska den ligga?

Vart skall den ligga. Mycket enkelt för den som kan lite elementär matematik:
http://s10.postimg.org/5tp2tt8sp/invandring.jpg
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19375557.ab

Lägg den vid kommuner med störst andel Allahiansröstare; som de röstar skall de få ligga.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-08-17 kl. 03:13.
Citera
2014-08-17, 05:26
Medlem
Varför gör vi inte tvärtom och bygger ett stad åt oss som inte gillar svenska politiker?
Och arkitekter. Fy vale! Staden ska inte ägas av privata företag och individer, husen kan göra det i vissa fall men marken ska vara en stiftelses.

Jag hade tankar på en stad runt östersund/åre och en annan i Blekinge. Då vi bryter ny mark så kan vi bygga den skitcool. Nu tror jag området runt Bjärehalvön i Skåne/halland är bäst.

Vem kan man egentligen kontakta för att slipa på denna ide?
Citera
2014-08-17, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den här tråden är väl mest en tankelek. I praktiken är det förstås bäst att göra så och så sker ju också (om än otillräckligt).

Vi har nog svårt att riktigt greppa invandringsmängderna till Sverige. I dagsläget så invandrar det över 100 000 människor till Sverige årligen. I Malmö bor det ca 300 000 människor. Så på 3 år invandrar det ett helt Malmö till Sverige.
Ja, jag minns när 90-taslskrisen kom, man satt som ung och såg skiten... Nu är det många slumomrden i landet.
Citera
2014-08-17, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Varför gör vi inte tvärtom och bygger ett stad åt oss som inte gillar svenska politiker?
Och arkitekter. Fy vale! Staden ska inte ägas av privata företag och individer, husen kan göra det i vissa fall men marken ska vara en stiftelses.

Jag hade tankar på en stad runt östersund/åre och en annan i Blekinge. Då vi bryter ny mark så kan vi bygga den skitcool. Nu tror jag området runt Bjärehalvön i Skåne/halland är bäst.

Hört talas om ofuss?
Citera
2014-08-17, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.

ISlamiska staten lär vara en slipad föregångare att kontakta för tips. Jag har funderat på att utropa ett anti-muslimskt kalifat i trakterna av Siljan eller kanske Hornborgarsjön. Har studerat IS och lärt mig att vatten är viktigt. När kalifatet vuxit till sig i storlek, införlivas de större vattendragen men man får börja i mindre skala.

Anti-Ragga blir operativ huvudstad.
Citera
2014-08-17, 17:44
Medlem
tumbleeweeds avatar
Blattskberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem