jag åt klart min kur i fredags, och ringde då till min vårdcentral för att be om råd. jag fick då till svar att jag kan köpa en ny omgång omeprazol och äta ytterligare två veckor framåt och se vad som händer... sen fick jag även en läkartid längre fram, för att undersöka om jag kanske behöver göra en gastroskopi. hoppas jag slipper! men det är såklart viktigt att gå till botten med vad det är för fel..
mina besvär har minskat men finns fortfarande kvar till viss del. absolut inte lika mycket dock. men dom finns kvar och det var därför jag fick rådet att fortsätta äta omeprazolen...
nu idag, och igår, har jag mest haft smärta på vänster sida precis vid revbenen där. det svider/hugger till ibland och jag kan även känna av det på motsvarande sida i ryggen. kan man känna av magkatarr i ryggen?
jag är även ganska orolig för det här med maten. alltså, hur stor risk är det att jag får ett magsår om jag skulle råka äta något som är "fel" för mig? jag vet att man ska testa sig fram, men tänk om jag testar något som inte alls är bra för just mig. hur snabbt kan det gå att få ett magsår? har inte mycket kunskap om hur kroppen fungerar när det gäller sånt..