2014-08-03, 01:56
Medlem
Har under en längre tid.. (10 års tid) gått runt och haft ångest över mina framtänder... Efter mycket research så bestämde jag mig för att istället göra en tandköttskorrektion(?) istället. Detta skulle kosta mig först 700. Sen mellan 3000-5000. Men det skulle endast göra så mina framtänder såg ännu mer gigantiska än vad dom redan är.

Min tandläkare vägrar och säger jag har ett fint naturligt leende och här ibland att många andra också gillar det. Antagligen för det är så fult att det är charmigt. Svårt att ta mig seriöst antar jag.

Detta är något jag vill och ska ändra på. Vill inte min tandläkare slipa ner båda framtänderna samt göra sidotänderna rakare kommer jag träffa någon annan tandläkare.

Utför vanliga tandläkare tandköttskorrektion?
Var emellan kommer detta hamna prismässigt?
Men om tandköttskorrektionen endast landar på 3-5k så antar jag att slipningen inte borde överskrida 5000 heller? Kommer jag undan under 10000:-? Isf borde det vara min livsinvestering.

Har haft tandställning under hela min skolgång. Dvs från typ 9 till 19. Nu är jag 24 och orkar inte ångesten längre. Vet att man endast ska slipa 1-2 mm och jag kör på det.

Kan även behöva en ifyllning på tänderna precis bredvid för att få framtänderna att se ännu "mindre" gigantiska ut., och ja. Dem är verkligen gigantiska.
Citera
2014-08-03, 01:59
Medlem
Bokmasks avatar
Ala Wikingsson?

http://www.filipochfredrik.com/wp-content/uploads/2012/04/IMG_2503-513x684.jpg
Citera
2014-08-03, 02:01
Avslutad
Är det inte bara så att du har förstorat problemet eftersom du dagligen(?) går runt och tänker på hur du ser ut i munnen? Självklart är det en livsinvestering om du mår bättre av det men jag tror inte att dina framtänder är så gigantiska som du framställer dem.

Kan man få se en bild?
Citera
2014-08-03, 11:01
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Stora framtänder som är utåtstående är faktiskt en av de saker som gör att man ser ung ut.

Har själv haft likadant, men nu när jag snart är 40 år så har jag upptäckt att folk gillar dom, och jag med.

Dels gör dom så att huden stramar lite i ansiktet och därför får man inte rynkor på samma sätt som andra.

Och dels är de inte riktigt lika framträdande längre eftersom huvudet ändrar form med åldern.
Man får större näsa, större öron, kraftigare käkar, mer hull osv...
( brosket runt näsan släpper lite vilket gör den större )

Iaf, du kommer att bli jäkligt glad över dina tänder så småningom

Ändra inget!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in