2014-07-31, 23:59
Medlem
Tjena! Ni känner mig. Inbiten antifeminist. Kan dock inte låta bli att undra över många feministers syn på maktförhållandet mellan könen. De förespråkar mer av det uppenbara: sexiga unga kvinnor har sexuell makt över män. What else is new? Därför finns ju prostitution...

Titta på detta, ganska medryckande klipp av Spice Girls (gammalt, men fortfarande aktuellt ur ett sexinessperspektiv) som sägs utgöra senaste vågen av feminism, som ungefär går ut på: "lets knock the men out with our sexiness"... Påminde mig om mitt senaste bordellbesök...

http://www.youtube.com/watch?v=-YriinrRGug

Min fråga till er är:

Är verkligen "sexiness" det enda kvinnor har att erbjuda som maktfaktor? De har ju inget annat? Vem vill ha en skrumpen, medelålders kvinnorkropp, utan större intellekt, och sexual power?

Lets talk...
Senast redigerad av Rights4Men 2014-08-01 kl. 00:01.
Citera
2014-08-01, 00:47
Medlem
Självklart finns det feminism som objektifierar kvinnor. Ett prima exempel är radikalfeminismen som menar att kvinnor saknar agens att fatta egna beslut, och därför måste radikalfeministerna fatta deras beslut åt dem.
Citera
2014-08-01, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Självklart finns det feminism som objektifierar kvinnor. Ett prima exempel är radikalfeminismen som menar att kvinnor saknar agens att fatta egna beslut, och därför måste radikalfeministerna fatta deras beslut åt dem.

Perfekt exempel! Visst är det så.
Citera
2014-08-01, 01:11
Medlem
NanaSangres avatar
Feminismen i sin natur spottar ju på de allra flesta kvinnor, och vill detaljstyra valen dessa människor gör. Äldre kvinnor som slitit hela sina liv som hemmafruar och goda mödrar får noll respekt eller tacksamhet, istället matas de med att de förtryckts av patriarkala strukturer. (även om de inte känt sig förtryckta)

Blir ju lätt så när man tror sig kunna tala för ett helt kön baserat på en skruvad vänsterideologi.
Citera
2014-08-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Feminismen i sin natur spottar ju på de allra flesta kvinnor, och vill detaljstyra valen dessa människor gör. Äldre kvinnor som slitit hela sina liv som hemmafruar och goda mödrar får noll respekt eller tacksamhet, istället matas de med att de förtryckts av patriarkala strukturer. (även om de inte känt sig förtryckta)

Blir ju lätt så när man tror sig kunna tala för ett helt kön baserat på en skruvad vänsterideologi.

Coolt med intelligenta bröder i forumet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in