Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Absolut. Det är ju därför Admin inte ens vill chansa. Domen var ju minst sagt dubiös och att FB skulle "marknadsfört" dessa kort kan ju verkligen ifrågasättas men man ska ju också komma ihåg hur det var på den tiden. Fanns ju hur mycket folk som helst som sålde piratkort och det var enkelt att ladda ner nya koder till dekodern på internet osv.
Men det finns enligt mig en stor poäng i att skilja på vad som är förbjudet (att marknadsföra piratkort) och vad som faktiskt inte är förbjudet (att diskutera piratkort) eftersom jag får intellektuell härdsmälta på folk som påstår att domstolen har förbjudit piratkortsdiskussioner. Det gjorde domstolen INTE.

Jag förstår vad du menar!
Och rent principiellt är det givetvis väldigt dumt att inte tillåta sådana diskussioner, dock i denna fråga har jag full förståelse för Admins beslut.
Jag är dock MER orolig för eventuella framtida inskränkningar gällande fildelning eller invandringsfrågor tex. Det är två områden som jag ser som betydligt viktigare och allvarligare än den relativt marginella frågan
"piratkort".