2005-08-30, 15:30
Bannlyst
När jag läste detta inlägg; http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=2769122&postcount=17 så började jag fundera på varför piratkort är "olagligt" att diskutera här på FB, medans det är fullt legitimt att diskutera warez?

I vad bottnar piratkortsregeln? Varför tillåts diskussioner och länkande till piratkopieringssidor?
Citera
2005-08-30, 15:35
Medlem
dIRe_s avatar
Det står i FAQ:n

http://www.flashback.se/md/
Citera
2005-08-30, 15:36
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
När jag läste detta inlägg; http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=2769122&postcount=17 så började jag fundera på varför piratkort är "olagligt" att diskutera här på FB, medans det är fullt legitimt att diskutera warez?

I vad bottnar piratkortsregeln? Varför tillåts diskussioner och länkande till piratkopieringssidor?

Börja inte röra om i det som är heligt.
Du vill väl inte att det ska sluta som sweclockers?
Citera
2005-08-30, 15:41
Bannlyst
Det står ingenting där varför piratkopieringslänkar är tillåtna?

Är de tillåtna just för att man inte har blivit "stämda" än? Det är ju lika olagligt att ladda ner piratkopior som det är att köpa piratkort?

Jag kanske är ute och cyklar, men jag förstår inte...
Citera
2005-08-30, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baski

Jag vill inte att det ska sluta på något speciellt sätt, jag undrar bara varför det är på detta sätt...
Citera
2005-08-30, 15:42
Medlem
LadyTieras avatar
Fb måste betala ett vite på några hundratusen om vi har p-kortdiskussioner här, därför är det inte tillåtet.
Citera
2005-08-30, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Fb måste betala ett vite på några hundratusen om vi har p-kortdiskussioner här, därför är det inte tillåtet.

Alltså, enbart p.g.a. tidigare åtal. Allt annat olagligt får alltså diskuterat tills dess att någon dragit FB inför rätta? Verkar konstigt att man inte får diskutera piratkort på ett forum... Men men... Jag nöjer mig med dessa svar, tack...
Citera
2005-08-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Sweclockers? Va? Berätta vad hände och hur slutade det?
Citera
2005-08-30, 23:20
Medlem
Citat:
Alltså, enbart p.g.a. tidigare åtal. Allt annat olagligt får alltså diskuterat tills dess att någon dragit FB inför rätta? Verkar konstigt att man inte får diskutera piratkort på ett forum... Men men... Jag nöjer mig med dessa svar, tack...
Var nöjd med att flashback töjer på gränserna så långt man kan...
När det gäller piratkort så är det färdigdiskuterat.
Citera
2005-08-31, 18:55
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Det stämmer alldeles utmärkt, bara för att man tidigare blivit åtalad för piratkort så får man inte diskutera dessa, sedan om FB någon gång tillåter piratkortsdiskussioner så ska man nog inte räkna med att FB automagiskt får betala något vite igen, själv skulle jag nog säga att det krävs ett till åtal innan det händer.
Citera
2005-08-31, 19:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Det stämmer alldeles utmärkt, bara för att man tidigare blivit åtalad för piratkort så får man inte diskutera dessa, sedan om FB någon gång tillåter piratkortsdiskussioner så ska man nog inte räkna med att FB automagiskt får betala något vite igen, själv skulle jag nog säga att det krävs ett till åtal innan det händer.

I domen står det att vite ska betalas om dylika diskussioner sker.

"Marknadsdomstolen i Sverige beslutade den 5 september 2003 att Flashback inte får medverka till "marknadsföring av olovlig avkodningsutrustning". Detta ska uppnås genom att Flashback förhandsgranskar all information innan den publiceras på Internet.

Rättegångskostnaderna på 218 562 kronor betalas av Flashback, och dessutom tilldelades ett vite på ytterligare 400 000 kronor - ifall man skulle bryta mot beslutet. Någon möjlighet att överklaga domen finns inte.

Men du kanske kan deponera 400 papp....

Notera även sista stycket.
Citera
2005-08-31, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
I domen står det att vite ska betalas om dylika diskussioner sker.

"Marknadsdomstolen i Sverige beslutade den 5 september 2003 att Flashback inte får medverka till "marknadsföring av olovlig avkodningsutrustning". Detta ska uppnås genom att Flashback förhandsgranskar all information innan den publiceras på Internet.

Rättegångskostnaderna på 218 562 kronor betalas av Flashback, och dessutom tilldelades ett vite på ytterligare 400 000 kronor - ifall man skulle bryta mot beslutet. Någon möjlighet att överklaga domen finns inte.

Men du kanske kan deponera 400 papp....

Visst, pengar och tid är det enda jag har gott om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in