2014-07-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
OT: Det är ju faktiskt ytterst komiskt att just Australien har en sådan lag, med tanke på Australiens historia som strafffångekoloni.

Ja må vara komiskt... Men dom har ju brottslighet så det räcker ändå... Varför importera den också...ser ingen konstigt i det...är ju mer konstigt varför man inte har såna lagar.
Ska jag söka vapenlicens får jag inte ha begått brott!!
Ska jag söka lån på banken får jag inte ha betalningsanmärkningar...
Citera
2014-07-31, 11:59
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Nej, i Sverige ska alla vara lika inför lagen.

Så ut med alla illegala invandrare då?

Själv tycker jag inte det räcker med utvisning av invandrare, man borde även kunna dra in PUT eller medborgarskap för invandrade personer som begår grova brott.
Citera
2014-07-31, 12:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Ja må vara komiskt... Men dom har ju brottslighet så det räcker ändå... Varför importera den också...ser ingen konstigt i det...är ju mer konstigt varför man inte har såna lagar.
Ska jag söka vapenlicens får jag inte ha begått brott!!
Ska jag söka lån på banken får jag inte ha betalningsanmärkningar...

Nej jag tycker inte det är konstigt alls, bara lite komiskt. Min kommentar var mer av anekdotiskt värde. Australien lever i idag i en självständig demokrati och om de vill ha sådana regler så är det inte något konstigt. Det även till säkerligen mer naturligt för att en självständig östat som i stilla havet, som har sina närmaste kulturella gelikar på andra sidan hemisfären.
Citera
2014-07-31, 13:18
Medlem
Strejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Alla ska ha det straff de har "rätt" till.
Citera
2014-07-31, 15:39
Medlem
thumpstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Själv tycker jag inte det räcker med utvisning av invandrare, man borde även kunna dra in PUT eller medborgarskap för invandrade personer som begår grova brott.

Sant, om man begår ett grovt brott så bör man dra in medborgarskap. Sen om det är ett mindre brott, så ska man väl få en chans till kan jag tycka, men grova brott så är det ut direkt.
Citera
2014-07-31, 15:43
Medlem
thumpstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Frågan är vilka och vad som drivit Sverige till att bli ett land med korvgrillande dialogpoliser, milda straff och mycket få utvisningar.

Antagligen vi svenskar, då vi är så mesiga när det gäller invandrarpolitiken .
Citera
2014-07-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thumpstreet
Hej. Jag vill börja med att säga att jag inte är rasist, men har åsikter om invandringen vilket vi alla har.
Jag tycker t.ex att om man kommer till Sverige i nöd, då ger vi dessa människor ett förtroende inte sant? om man då bryter detta förtroendet är det givet ( tycker jag ) att man ska utvisas. Om vi tar t.ex gruppvåldtäkten i Tensta där det var 6 invandrarkillar som våldtog en 15-årig tjej, ( http://www.dn.se/sthlm/tonarspojkar-frias-fran-gruppvaldtakt/ ) jag tycker att de ska utvisas omedelbart.

Jag vill veta, vad har ni för åsikter då gäller invandrare och brott? Ska de få flera chanser, eller är det ut direkt?

De borde utvisas för alla typer av brott som riktar sig mot andra människor. M a o kanske inte bankrån och guldbutiksstölder men för personrån och självklart våldtäkter, misshandel och mord.
Citera
2014-07-31, 15:47
Medlem
thumpstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Alla ska ha det straff de har "rätt" till.

Ja, eftersom att man är här olagligt om man är illegal invandrare så bör de åka ut(?)
Citera
2014-07-31, 15:47
Medlem
bugulus avatar
Kommer man till Sverige på grund av förföljse, ens land i krig så ska man ju försöka visa sig från sin bästa sida också.

Invandrare som begår grova brott (brott som leder till fängelse) bör utvisas ur landet.

Begår man brott i ett land som hjälper en så visar man uppenbarligen ingen tacksamhet alls. Att flytta hit ska inte vara en rättighet.
Citera
2014-07-31, 16:10
Medlem
Ghibellinos avatar
Jag har tillsatt en enmansutredning som kommit fram till följande:

Utlänningar (alltså sådana som saknar svenskt medborgarskap) skall utvisas på livstid om brottet lett till fängelse, annars utvisning på fem år.

Medborgarskap skall endast ges åt personer som vistats i Sverige och levt ett oklanderligt liv (inga domar) under en tid av tio år. De skall även ha lärt sig svenska språket rimligt väl.

Sedan får de ett medborgarskap med en prövotid på ytterligare tio år. Om de under denna period döms för ett brott som kan ge fängelse skall de utvisas på livstid och deras medborgarskap återkallas.

När det gäller personer med medborgarskap som fötts i Sverige av invandrade föräldrar skall dessa i allvarliga fall kunna fråntas sitt medborgarskap och utvisas. Exempel: unga jihadister.

Ovanstående skall tillämpas oavsett familjeförhållanden i övrigt. Familjemedlemmar som vill kan alltid lämna landet tillsammans med den utvisade.
Citera
2014-07-31, 17:04
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thumpstreet
Hej. Jag vill börja med att säga att jag inte är rasist, men har åsikter om invandringen vilket vi alla har.
Jag tycker t.ex att om man kommer till Sverige i nöd, då ger vi dessa människor ett förtroende inte sant? om man då bryter detta förtroendet är det givet ( tycker jag ) att man ska utvisas. Om vi tar t.ex gruppvåldtäkten i Tensta där det var 6 invandrarkillar som våldtog en 15-årig tjej, ( http://www.dn.se/sthlm/tonarspojkar-frias-fran-gruppvaldtakt/ ) jag tycker att de ska utvisas omedelbart.

Jag vill veta, vad har ni för åsikter då gäller invandrare och brott? Ska de få flera chanser, eller är det ut direkt?

(min fetning).

Vad i hela världen har "ras" med denna fråga att göra?
Citera
2014-07-31, 17:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Utvisas. På livstid.

Men kanske inte för smärre brott, som enstaka snatterier.
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag har tillsatt en enmansutredning som kommit fram till följande:

Utlänningar (alltså sådana som saknar svenskt medborgarskap) skall utvisas på livstid om brottet lett till fängelse, annars utvisning på fem år.

Medborgarskap skall endast ges åt personer som vistats i Sverige och levt ett oklanderligt liv (inga domar) under en tid av tio år. De skall även ha lärt sig svenska språket rimligt väl.

Sedan får de ett medborgarskap med en prövotid på ytterligare tio år. Om de under denna period döms för ett brott som kan ge fängelse skall de utvisas på livstid och deras medborgarskap återkallas.

När det gäller personer med medborgarskap som fötts i Sverige av invandrade föräldrar skall dessa i allvarliga fall kunna fråntas sitt medborgarskap och utvisas. Exempel: unga jihadister.

Ovanstående skall tillämpas oavsett familjeförhållanden i övrigt. Familjemedlemmar som vill kan alltid lämna landet tillsammans med den utvisade.
Klokt inlägg.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-07-31 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in