Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-30, 20:53
Medlem
carlps avatar
Hej vad ska man göra om en moderator ordagrant säger.

Jag håller inte med dej i de argument jag kan hitta i din text.

Mina argument är taget från riktlinjer och reglerna från laidback.
Trådar med lekar av allmän karaktär samt tramstrådar som kan roa allmänheten får dock postas här.

Detta argument håller inte moderatorn med om hur ska jag göra när moderatorn anser sig stå över regler och riktlinjer?

Det blir ganska omöjligt att diskutera om allt man säger blir diskvalificerat bara av en mening
Jag håller inte med dej i de argument jag kan hitta i din text..

Jag har i min text med text från reglerna hur kan han inte hålla med?
Citera
2014-07-30, 21:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Kan du möjligen utveckla det där?

Under tiden gissar jag. Du kände att du vill posta den mest tramsiga trådleken i Flashbacks historia och moderatorn tycker inte att den passar in riktigt då det även i Laidback ställs lite krav på nivå? Du blir då sur, citerar det lite väl allmänt skrivna regelverket och använder det som stöd eftersom du inte nöjer dig med att moderatorn hänvisar till vad som brukar krävas av godkända trådstarter?

Jag älskar sådana här trådar. Ska bli kul att se hur mycket information du utelämnat
Citera
2014-07-30, 21:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Mina argument är taget från riktlinjer och reglerna från laidback.
Trådar med lekar av allmän karaktär samt tramstrådar som kan roa allmänheten får dock postas här.

Detta argument håller inte moderatorn med om hur ska jag göra när moderatorn anser sig stå över regler och riktlinjer?
Det här är också taget ur regler och riktlinjer för Laidback. Du måste ha missat det.

"Priset som får betalas för laidback´s existens är enväldiga moderatorer. Detta innebär också att trådar som "inte passar" kan låtas vara kvar om de anses ha ett värde."
Citera
2014-07-30, 21:27
Medlem
Louises avatar
Svarade inte admins när du PM:ade dem?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2014-07-30, 21:28
Moderator
^Eazs avatar
Förstår inte vad du snackar om faktiskt?

Men, när jag var moderator så höll jag inte med om alla regler (och jag håller fortfarande inte med om alla regler), men i rollen som moderator så följde jag de riktlinjer som admin satt, även om jag inte alltid höll med.

Att vara moderator var ett "jobb" (skriver jobb inom situationstecken eftersom det är ett oavlönat sådant) och därför så var det upp till mig att utföra jobbet efter chefens förväntningar.
Citera
2014-07-30, 21:51
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu har andra redan sagt vad som behöver sägas, men eftersom trådskaparen väljer att citera delar av diskussionen så kan jag väl redovisa hela diskussionen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Fan vad du är tråkig.

Det handlar om en lektråd där det är en lekledare.
Ett rollspel mellan diktatorn och folket.

Det krävs minst 2 för att en tråd ska leva det betyder att mer än 1 är med.
Det gör det automatiskt att tråden inte är ego (1, en, ett, jag, jaget).
För det är fler som interagerar.

Blev du ledsen för att inte du fick vara lekledare eller vad är ditt problem?

Jag har inga problem.
/Rb

Kan du vara snäll att lägga upp tråden igen då?

För annars har du tydligen något problem.

Laidback är till för att leka! vem är du att bestämma lekreglerna?
Detta står i riktlinjerna

Jag är moderator i Laidback.
Tråden är papperskorgad.
/Rb

Om tråden får ca 20 svar på mindre än ett dygn betyder inte det att tråden roar någon?

Du svarar fortfarande inte på frågorna.

På vilket sätt stämmer inte min tråd in här?
Det är en lek som tydligen roar någon för folk skriver i tråden?

Du kan inte seriöst tro att tråden är skapad för att göda mitt ego som någon sorts diktator.
Du måste ju projicera dig själv i ditt bedömande eller hur fan tänker du?

Jag vet inte riktigt hur du tänker dej att svära och förolämpa skulle få mej att ompröva mitt beslut.
Jag håller inte med dej i de argument jag kan hitta i din text. Frågan är avklarad för min del.
Fler PM i detta ärende behövs inte.
Mvh
/Rb

Fan vilken rutten människa du är.

Jag tror det räcker så.
Citera
2014-07-30, 22:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan du möjligen utveckla det där?

Under tiden gissar jag. Du kände att du vill posta den mest tramsiga trådleken i Flashbacks historia och moderatorn tycker inte att den passar in riktigt då det även i Laidback ställs lite krav på nivå? Du blir då sur, citerar det lite väl allmänt skrivna regelverket och använder det som stöd eftersom du inte nöjer dig med att moderatorn hänvisar till vad som brukar krävas av godkända trådstarter?

Jag älskar sådana här trådar. Ska bli kul att se hur mycket information du utelämnat
Den här typen av trådstarter börjar kännas igen. Jag väljer att citera mig själv och konstatera att min gissning var rätt. Här är tråden som TS blev kränkt över att den kastades

(FB) Jag är eran diktator!
Citera
2014-07-31, 08:59
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Svarade inte admins när du PM:ade dem?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Japp.

När TS följt de rutinerna kan han PM:a mig eller de andra modsen i detta delforum, så kan tråden öppnas igen. Tills dess är den låst

/mod
Citera
2014-08-11, 15:27
Medlem
najass avatar
Tråden öppnas igen efter att instruktionerna följts till vägs ände.

/mod
Citera
2014-08-15, 14:04
Medlem
carlps avatar
Nu tänkte jag bryta ner de svar jag fått från den eminente ruskigbuss.

Citat:
Inga egotrådar är tillåtna. Även om man är megloman
Sjyssta förolämpningar detta är bara en personlig åsikt.

Citat:
Jag har inga problem.
ok men min tråd är stängd? så tydligen har du ett problem. Det betyder att du ljuger för mig och tar inte våran diskussion frammåt.

Citat:
Jag är moderator i Laidback.
Så när man är moderator på flashback står man över reglerna? och får döma efter personliga intressen? Du säger det självklara nånting som inte ens hade behövt sagt för det vet jag eller hur?

Citat:
Tråden är papperskorgad.
Ja det förstår jag det är därför jag skriver till dig. Samma sak här det betyder att detta svar inte ens räknas.

Citat:
Jag vet inte riktigt hur du tänker dej att svära och förolämpa skulle få mej att ompröva mitt beslut.
Jaha så nu ska du lägga skulden på mig du har redan förolämpat mig med din ignorans som även lyser igenom i detta svar.

Citat:
Jag håller inte med dej i de argument jag kan hitta i din text.
Min text innehåller ett stycke från regler och riktlinjer men du håller inte med om detta. Du store busse inte ens du kan väl stå över reglerna?

Citat:
Frågan är avklarad för min del.
Fortsatt ignorans hur kan frågan vara avklarad när vi inte ens diskuterat . Du har inte svarat på nånting du har inte gett mig någonting konkret.

Citat:
Fler PM i detta ärende behövs inte.
Lika bra att vi glömmer detta för du har ju alltid rätt!

Även fast du inte svarat på ett skit.

Det inte moderator ruskigbuss verkar förstå är att tråden inte är egoistisk utan den ska ses som en lektråd med en lekledare.

Om inte lekar/rollspel får vara uppbyggda på detta sätt så borde ni uppdatera reglerna?
För som det är just nu så sitter han bara och modererar efter personliga åsikter.
Citera
2014-08-15, 14:20
Medlem
Louises avatar
Du fick alltså inget svar från admins heller och vill nu väcka opinion här för att du blivit orättvist behandlad?

Jag tittade lite i riktlinjerna för Laidback. Det framgår ganska tydligt i dem att man som användare inte kan härleda någon som helst rättighet ur dem att få posta i Laidback. Om moderatorn inte tycker att tråden passar gör den inte det, punkt slut. Mina sympatier går nog snarare till Ruskigbus som behöll lugnet någorlunda trots att du skickade helt hysteriska PM, som om du hade blivit förvägrad någon viktig rättighet.
Citera
2014-08-15, 14:43
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Du fick alltså inget svar från admins heller och vill nu väcka opinion här för att du blivit orättvist behandlad?

Jag tittade lite i riktlinjerna för Laidback. Det framgår ganska tydligt i dem att man som användare inte kan härleda någon som helst rättighet ur dem att få posta i Laidback. Om moderatorn inte tycker att tråden passar gör den inte det, punkt slut. Mina sympatier går nog snarare till Ruskigbus som behöll lugnet någorlunda trots att du skickade helt hysteriska PM, som om du hade blivit förvägrad någon viktig rättighet.

Citat:

Men den passar ändå inte in tycker du?
Vart ska jag annars posta denna lektråd?
Vad är det som är hysteriskt med mina pm?
Kan du stänga käften utan att bita dig i tungan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in