Citat:
Ursprungligen postat av
Skrivbordslampa
1. Skitsnålt med minne
De flesta plattor har för lite RAM-minne för att kunna hålla mer än ett par enstaka flikar i minnet samtidigt.
Håller med helt, men begräsningarna i övrigt gör att man inte skulle kunna den använda den vettigt även om minnet ökar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skrivbordslampa
2. Man är begränsad till fullscreen-läge
Obegripligt att man fortfarande bara kan köra en enda sida, eller en enda app samtidigt på en platta.
(Undantaget windows 8 och möjligtivs ett par specialskins för Android)
Detta förstår jag ingenting av. Mina plattor har alltid haft fönster. Till och med min mobil har fönster och kan köra apparna i fönster. Alltså inte fullskärm.
Vad är det för lowend platta du kör? iPad? Inte många jag känner som står ut med det skräpet, att de ens kan sälja en enda???.. Ofattbart. Tror inte jag sett värre skräp liggande till salu i en elektronikaffär. Ok, som leksak för barnen kan de säkert användas.
Det går inte ens att ansluta ett minneskort i dem.. Det är ju massor av år sedan det blev standard på den billigaste billiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skrivbordslampa
3. Touch som navigationsverktyg är ineffektivt
Nå, men du kan ju använda både fysiska tangentbordet och musen. Båda ansluts genom Bluetooth. Plattan är inte annorlunda än en ovanligt slö laptop. Det är ditt eget val om du kör båda på skärmen.
Lever man sitt liv med att enbart surfa och skriva email. Då och då titta på en film. Då är en surfplatta allt som behövs. Alltså medelsvensson behovet och medelsvenssongruppen är störst.
För en riktig användare så går surfplattan inte att använda alls. Ren leksak helt utan en praktisk funktion. Det går inte att installera dina program på den. Alltså går den inte att använda. undantaget Microsoft då när den körs på icke RT kärna. Men då är den för slö att kunna köra programmen istället.
Jag har min surfplatta vid sängen. Alltså enbart som kommunikationsterminal och kunna titta på en film när jag inte orkar ta mig ur sängen. Det är enda användningsområdet för en platta.