2014-07-30, 14:50
Medlem
Pyrethis avatar
Hela tiden läser jag rubiker på trådar i "aktuella ämnen" delen som börjar likna kvällstidningarnas
allt för mycket.

Exempel på dess rubriker:

EXTRA! Katastrof! McDonalds frågar efter kön på barn!

Här attackeras Justin Bieber av Orlando Bloom.

för att bara nämna två.

Och dessa trådar innehåller just länkar till Aftonbladet.

För mig har alltid Flashback varit ett alternativ till sidor som Expressen.se
och Aftonbladet.se men eftersom det oftast just länkas till dessa sidor
så börjar ju flashback sina som alternativ när jag lika gärna kan besöka
Aftonbladet.

Har jag fel i det här och vad tycker ni?
Diskutera!
Citera
2014-07-30, 14:56
Medlem
AndraSorterings avatar
Det mycket hatade aftonbladet har ju nästan status av husorgan härinne...

Sen tror jag att många helt enkelt bara kopierar rubriken från artikeln och eftersom man ofta använder kvällstidningarna eller någon extrempress, då blir det som det blir.
Citera
2014-07-30, 14:58
Medlem
Tror snarare att man tar rubriken som tidningen erbjuder alternativt sätter en överdriven rubrik för att förlöjliga kvällstidningarna.

Tycker dock att vissa artiklar är för bisarra för att diskuteras och att de bör endast existera på patetiska tidningar som AB och dylikt, självklart med tillhörande rubrik som innehåller minst 10 superlativ och där orden "super, stjärna och jätte-" är obligatoriska.
Citera
2014-07-30, 14:59
Moderator
tobess avatar
Flasbhack är och blir vad användarna gör det till. Finns ju inget man direkt kan göra åt det.

Om en del avändare tar mall av kvällsblaskornas rubriksättning blir det därefter.

Sen kan man ju också tillägga att det i takt med att forumet växer antagligen bara blir vanligare och vanligare. Desto fler inlägg och trådar som skapas, desto fler inlägg och trådar kommer skapas med sensationslystna texter för att locka andra användare att läsa just den tråden eller inlägget.
Citera
2014-07-30, 15:14
Moderator
^Eazs avatar
Du har fel, eftersom här kan man diskutera alla olika ämnen, oavsett vad källan är.

På Aftonbladet, så kan du bara läsa DERAS synvinkel av DERAS utvalda ämnen.
Citera
2014-07-30, 15:22
Avslutad
Njä, det tycker jag inte, det var jag som skapade tråden; EXTRA! Katastrof! McDonalds frågar efter kön på barn!

Rubriken var mest som en parodi på kvällspressen, då det rör sig som en sån löjlig grej, som i detta fallet, var Sveriges Radio, som valt att ta med som nyhet.
Citera
2014-07-30, 15:52
Medlem
Nyanpasus avatar
http://www.flashback.se/artikel/3870/salde-fordomsfri-negerboll-anmals-for-hets-mot-folkgrupp Användandet av bindestreck i rubrikerna känns igen...
Citera
2014-07-30, 16:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrethi
För mig har alltid Flashback varit ett alternativ till sidor som Expressen.se och Aftonbladet.se men eftersom det oftast just länkas till dessa sidor
Aftonbladet.

Diskutera!
Aftonbladet är Sveriges största nyhetssajt på nätet. Det är en myt att Flashbacks användare undviker Aftonbladet. De allra flesta läser regelbundet eller ibland nyheter på Aftonbladet och det är förmodligen bara en handfull användare som helt bojkottar Aftonbladet. Då många flashbackare läser Aftonbladet är det naturligt att många länkar dit eller baserar sina trådar på artiklar därifrån.
Citera
2014-07-30, 17:31
Avslutad
Givetvis läser jag Aftonbladet och Expressen, men inte för att jag vill stödja dem. Men de brukar vara först när nått händer. Jag skiter totalt i kungafamiljen, vem som tjänar mest o andra löjliga PLUS-artiklar.

Om än att det är PK-vinklat. Sen letar jag rätt nyheten (om det är nått som intresserar mig) på t.ex Fria Tider, för att få nyheten på riktigt.
Citera
2014-07-30, 18:20
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Hela tiden läser jag rubiker på trådar i "aktuella ämnen" delen som börjar likna kvällstidningarnas
allt för mycket.

för att bara nämna två.

Och dessa trådar innehåller just länkar till Aftonbladet.

För mig har alltid Flashback varit ett alternativ till sidor som Expressen.se
och Aftonbladet.se men eftersom det oftast just länkas till dessa sidor
Aftonbladet.

Diskutera!

Det är väl inte så konstigt att de nyheter som landets största kvällstidningar finner intressanta också lockar ett intresse hos forumets användare? För att få reda på vad som VERKLIGEN skedde, inte vad tidningarna försöker trumma ut.

Sen beror det nog också på hur man använder forumet, "Aktuella ämnen" är intressant för vissa och totalt ointressant för andra. Många läser ju bara det de själva är intresserade av.

admin5
Citera
2014-07-30, 18:23
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Givetvis läser jag Aftonbladet och Expressen, men inte för att jag vill stödja dem. Men de brukar vara först när nått händer. Jag skiter totalt i kungafamiljen, vem som tjänar mest o andra löjliga PLUS-artiklar.

Om än att det är PK-vinklat. Sen letar jag rätt nyheten (om det är nått som intresserar mig) på t.ex Fria Tider, för att få nyheten på riktigt.

Du menar säkert där du får den vinklingen du önskar.....
Citera
2014-07-30, 18:28
Medlem
Citat:
Hela tiden läser jag rubiker på trådar i "aktuella ämnen" delen som börjar likna kvällstidningarnas allt för mycket.

för att bara nämna två.

Värst är nog flashbackrasisterna som gång efter annan försöker överträffa sig själv:

P1-Princessa fördömer Sveriges demokrati

★ EXTRA ★ Sverige utrotningshotat

Bert älskar hårda tag

Och trots att de avskyr Aftonhoran är det första de presenterar en länk till Aftonbladet, kompletterat med en trådstart som skriven av en femåring.

Patetiskt!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in