2014-07-30, 14:15
Medlem
AndraSorterings avatar
Vid ett besök på Joe & The Juice skakades Lisa så mycket av hur personalen (manligt sådant) öppet diskuterade diverse sexeskapader dom hade haft eller planerade.

Här skulle minsann 'knullas igenom, nu när flickvännen var bortrest' och 'jävlar vilken ful flicka man hade knullat senast, men fitta som fitta..." man betygsatte öppet olika bilder på flickor man hade roat sig med och allt kunde höras av Lisa och hennes barn som hade satt sig för att äta och dricka lite.

Lisa upprördes så mycket att hon gick hem och skrev av sig på facebook om denna upplevelse

Hon skriver (fritt översatt) att "en sak är att ni fullkomligt förstörde mig och mina barns besök med ert sätt att omtala det underbara könet ni istället borde hylla och respektera. En annan sak är att ni alla har haft en mamma som har visat er ömhet, tagit hand om er och kanske får ni själva en dag döttrar som riskerar att utsättas för 'män' som er"

Simon Nielsen, Brand & Policy-manager vid Joe & The Juice lovar att se till att detta tas hand om. Sen avslutar han med att beklaga händelsen på vägnar av grabbarna på Joe & The Juice....

källa: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4943823.ece

Klockren protest och berättigad sådan (om nu händelsen är helt korrekt i sin beskrivning...Lisa har inte kommenterat detta på annat än via facebook) - det tror jag dom flesta kan komma överens om....

Egna upplevelser?

Varför tog Lisa inte och sa ifrån tydligt på plats istället för att låta sig kränkas och sen gå hem och skriva av sig?

Varför accepterar en butikskedja detta - knappast något som bara uppstår plötsligt....

Till mod:
Citera
2014-07-30, 14:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Nu vet jag inte vad hon hade att göra med deras privata samtal, eller deras promiskuitet. Det enda man berättigat kan klaga på är väl om deras babbel förhindrade dem från att arbeta.
Citera
2014-07-30, 14:21
Medlem
NanaSangres avatar
"Det underbara könet som ni borde hylla"

Finns det något värre än kvinnor som glorifierar sig själva?
Citera
2014-07-30, 14:23
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nu vet jag inte vad hon hade att göra med deras privata samtal, eller deras promiskuitet. Det enda man berättigat kan klaga på är väl om deras babbel förhindrade dem från att arbeta.

Handlar om självrespekt och åtminstone respekt för kunder av det motsatta könet. Även företaget bör ju ha en policy som inte tillåter att så öppet diskutera händelser i privatlivet.
Citera
2014-07-30, 14:26
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
"Det underbara könet som ni borde hylla"

Finns det något värre än kvinnor som glorifierar sig själva?

Lisa har väl rätt att tycka om sig själv och förvänta att respekteras? Sen tolkar jag det som ett inledning till när hon senare radar upp den roll kvinnor har i alla människors liv (föder dom t ex).
Citera
2014-07-30, 14:27
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Handlar om självrespekt och åtminstone respekt för kunder av det motsatta könet. Även företaget bör ju ha en policy som inte tillåter att så öppet diskutera händelser i privatlivet.

Bör? Helt upp till företaget, och vad företaget riktar sig på är helt upp till dem. Vill de ha anställda som hon pratar om, ja, då får de ha det - sedan om du vill handla där eller inte, det är upp till dig.

För övrigt tror jag lika mycket på denna historia som slöjmisshandeln.
Citera
2014-07-30, 14:36
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Lisa har väl rätt att tycka om sig själv och förvänta att respekteras? Sen tolkar jag det som ett inledning till när hon senare radar upp den roll kvinnor har i alla människors liv (föder dom t ex).
Tycka om sig själv? Det är knappast det hon gör när hon ställer könen not varann och klassar ett av dem som det underbara.

Jo kvinnor föder barn, det gör de allt. De har också makten att abortera och vinner alla vårdnadstvister.
Citera
2014-07-30, 14:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Så alltså du tycker att de som pratade på ett kafé där någon annan upprördes av det de pratade om inte borde ha pratat så för att de borde respektera sig själva? Borde inte typ du respektera 1) deras val att prata om vad fan de vill och 2) deras privatliv så att de får prata om vad fan de vill utan att andra lägger sig i och tycker om det?
Helt ärligt talat förstår jag inte hur kunder av det motsatta könet kan kränkas av att två personer som inte är kunder av det motsatta könet talar om personer som inte heller är kunder av det motsatta könet, förutsatt då att brudarna de pratade om inte kommer in och köper kaffe - eller nä, inte ens då kan jag förstå det.

Däremot om företaget hade en policy mot att deras anställda talar om sitt privatliv så att kunder kan höra det så var det ju fel att göra det, det håller jag med om.
Citera
2014-07-30, 14:39
Medlem
RedXs avatar
Om detta stämmer (vilket jag låter vara osagt) så är det givetvis extremt oproffsigt agerat av ett par snubbar som i sin yrkesroll företräder arbetsgivaren. Det behöver man inte vara radikalfeminist för att anse.

Däremot är jag lite lur på att man kanske behöver vara radikalfeminist för att uppskatta hennes kommentar om "det underbara könet" och den aldrig sinande förmågan att se kommentarer som dessa som ett påhopp på alla kvinnor (inklusive snubbarnas egna mödrar) i stället för som ett allmänt omoget beteende.
Citera
2014-07-30, 14:51
Medlem
Kanske inte papperskorgen, men hur kopplar du detta till jämställdhet?
Dessutom var ju "det underbara könet ni istället borde hylla och respektera" en skön formulering, ska börja använda det om min lille långsvamp.
Citera
2014-07-30, 15:02
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Bör? Helt upp till företaget, och vad företaget riktar sig på är helt upp till dem. Vill de ha anställda som hon pratar om, ja, då får de ha det - sedan om du vill handla där eller inte, det är upp till dig.

För övrigt tror jag lika mycket på denna historia som slöjmisshandeln.

Ja - ska följa hur detta utvecklas....lär ju komma lite i regionala nyheterna (Joe & The Juice har tidigare varit i fokus - dock pga fackliga tvister) och övrig press....

Fanns väl andra kunder på plats (detta var i Fieldsavdelningen av Joe & The Juice...Fields är ett stort inköpscenter) - varför reagerade dom inte? Danskar brukar vara rätt omedelbara när dom inte tycker om en sak....
Citera
2014-07-30, 15:03
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Kanske inte papperskorgen, men hur kopplar du detta till jämställdhet?
Dessutom var ju "det underbara könet ni istället borde hylla och respektera" en skön formulering, ska börja använda det om min lille långsvamp.

Tankarna går osökt till: https://m.youtube.com/watch?v=MnIJxcqSKgY
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in