Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Du påpekar en stor nackdel med hur många ser auktoriteter, och försöker sen använda det som stöd för din idé?
Exakt hur skulle det vara positivt att ge vissa användare en speciell titel just för att folk inte ska ifrågasätta vad de skriver?
Sen så känns det ju som att det skulle vara väldigt svårt att utse dessa "toppanvändare" (imponerande ego om du anser att 10 vore ett rimligt antal och du själv skulle platsa där). Det är ju i stort sett helt subjektivt och det går ju knappast att från forumadministrationens håll utse sådana utan att indirekt ta ställning för vissa åsikter.
Antar att du vill se flashback som nån slags tankesmedja, men hur fan skulle det gå till när det finns användare med så diametralt olika åsikter i väldigt många olika frågor. Eller du hade kanske tänkt att det är åsikterna du personligen har som skulle föras fram?
Det tyckte jag ju att jag skrev - för att det hade varit roligt om det faktiskt hade kunnat påverka på riktigt.
Ja, det hade varit svårt att välja ut. Men det hade löst sig av sig själv efter ett tag. Dvs i "nyrekryteringen". Där hade de luckor som uppstått fyllts av sig själv. Så brukar det se ut i naturliga pyramidala strukturer.
Men man måste alltså börja någon gång, och då måste man helt enkelt välja.
Jag vet inte vilka 10, eller 25, jag hade valt ut. Jag har ingen överblick över hela FB. Vissa delforum har jag väl aldrig satt foten i ens.
Men viktigast är inte åsikter, eller kunskaper, utan personlighet.
Jag tror inte moderatorerna i nuläget hade klarat ett sånt urval. det finns alldeles för många nynazister.
Och varför har så många så otroligt svårt för när någon vågar föreslå sig själv? Är det verkligen fortfarande så otroligt fult? Men faktum är att jag hade passat utmärkt, och det vet ni också. Vem hade ni helst velat läsa vid söndagskaffet - en som bara trummar på det vanliga förutsägbara ryggdunket, eller nån som ni sätter kaffet i halsen av.