2014-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldIMotor
Av domen framgår tydligt att Pernilla Linder har försökt att svartmåla advokaten.

Verkar vara en psykisk kollaps, skicka bild på det senare aborterade fostret till
förra frun och till advokatens syster, dom har ju inget gjort!!!!
Inte friskt beteende. Hoppas att kvinnan får vård innan fler drabbas.

Enligt åklagaren kommer hon att delges misstanke om ofredande.
Undrar vad en liten sinnesundersökning skulle ge för resultat.

vilken dom?
vilket är numret och vilken domstol?
är det b 221014 du snackar om eller?
Citera
2014-12-02, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
Kontaktförbudet ska gälla!!

http://www.fildirekt.se/dl/1411212641.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vilken dom?
vilket är numret och vilken domstol?
är det b 221014 du snackar om eller?

Läste i bifogad länk.
Citera
2014-12-02, 06:24
Bannlyst
Ratt aktuell bild sliddjuret + intervju.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5995731

Betvivlar att hon ar civilekonom, tog man examen innan 2007 var det bara dom med examen fran HHS som fick anvanda den titeln. Och inte fan gar man dar och knegar for Kling och Klang.

Sedan ar hon sannolikt lekmannarevisor. Inte godkand eller auktoriserad. Vilken idiot som helst kan titulera sig som revisor.

Lite lustigt med en kvinnlig polis som forskonar sina titlar och jagar bedragare.

Hon hade en profil pa LinkedIn men den har hon tagit bort. Skall se om jag kan hitta en cachad version.
Citera
2014-12-02, 06:37
Bannlyst
Undrar om SR tänker göra en uppföljningsintervju med Inspektören.

Den skulle kunna vara underhållande.

Makabert att hennes Chef lät henne vara med på en intervju när hon själv med största sannolikhet var under utredning.

Coup de grace, kanske
Senast redigerad av PAC12 2014-12-02 kl. 06:53.
Citera
2014-12-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12

Betvivlar att hon ar civilekonom, tog man examen innan 2007 var det bara dom med examen fran HHS som fick anvanda den titeln. Och inte fan gar man dar och knegar for Kling och Klang.

Sedan ar hon sannolikt lekmannarevisor. Inte godkand eller auktoriserad. Vilken idiot som helst kan titulera sig som revisor.

Lite lustigt med en kvinnlig polis som forskonar sina titlar och jagar bedragare.

Hon hade en profil pa LinkedIn men den har hon tagit bort. Skall se om jag kan hitta en cachad version.

det där med vem som får kalla sig civilekonom tror jag att du har fått om bakfoten. det är väl vad jag vet ett ansökningsförfarande till fackförbundet civilekonomerna och krävde/kräver en magister -4-års studier och det var en utbildning som de flesta högskolor kunde ge redan innan millennieskiftet, tex de högskolor som lite senare gick och blev universitet.
Citera
2014-12-02, 09:17
Medlem
Citat:
det där med vem som får kalla sig civilekonom tror jag att du har fått om bakfoten. det är väl vad jag vet ett ansökningsförfarande till fackförbundet civilekonomerna och krävde/kräver en magister -4-års studier och det var en utbildning som de flesta högskolor kunde ge redan innan millennieskiftet, tex de högskolor som lite senare gick och blev universitet.

sen kan man ju fundera över alla de här nygreggade användarna som gör sina inlägg här i tråden.
Citera
2014-12-02, 15:36
Bannlyst
Citat:
ansökningsförfarande till fackförbundet civilekonomerna och krävde/kräver en magister -4-års studier och det var en utbildning som de flesta högskolor kunde ge redan innan millennieskiftet, tex de högskolor som lite senare gick och blev universitet.
Att det har blivit en urvattnad titel råder det inget tvivel om. Sätter en slant på att hon ej är en genuin civilekonom. Man får intrycket av hon har rätt många "issues" och att inflatera sin utbildning är nog något hon inte ser speciellt allvarligt på, dessvärre.
Citera
2014-12-02, 19:38
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/Civilekonom

1943-2007

"Användandet av titeln civilekonom spreds därefter i Sverige och breddades till att även omfatta personer som hade akademiska examina i ekonomi från andra högskolor och universitet än Handelshögskolan i Stockholm och Handelshögskolan i Göteborg"

"Civilekonomexamen införs av Högskoleverket 2007"

"De ekonomutbildningar i Sverige som är högst rankade internationellt och erhållit de bästa omdömena vid svenska utvärderingar, har i stor utsträckning valt att inte erbjuda civilekonomexamina. Många av de lägre rankade utbildningarna återfinns bland de som erbjuder civilekonomexamina. Fortsätter denna utveckling finns en risk att civilekonomexamen utvecklas från att ha varit en högkvalitativ och statusfylld examen, till att bli en examen som kännetecknas av lägre kvalitet och status."
Citera
2014-12-02, 20:21
Medlem
eireanns avatar
Citat:

"sliddjuret" förlåt men vem uttrycker sig så? Det får mig att tänka att det måste vara en sexuellt frustrerad man i 20 års åldern som haft en dålig erfarenhet av det andra könet i hela sitt liv både av sin mamma och tjejer som nobbat honom.

Sedan har jag en stark känsla av att både "offret" och "gm" har upptäckt den här tråden och antingen skriver de själva eller så ber de en vän att skriva å deras vägnar.
Är det så att Pernillas vardag blir påverkad av besöksförbudet hon har kan jag förstå att hon bestrider det men annars är det väl bara att strunta i det? Om det nu är så att Tomas är våldsam mot henne är väl besöksförbudet en bra grej för då kan väl inte han kontakta henne heller?
Min personliga åsikt är att Pernilla verkar vara lite väl på medans Tomas verkar vara lite för litigös.
Senast redigerad av eireann 2014-12-02 kl. 20:27.
Citera
2014-12-02, 20:28
Medlem
eireanns avatar
Citat:
sen kan man ju fundera över alla de här nygreggade användarna som gör sina inlägg här i tråden.
Citera
2014-12-02, 20:49
Bannlyst
Ordet ar ett vedertaget begrepp pa FB.
Och, nej du har inte ett ratt angaende mig. Men det ar irrelevant.
Citera
2014-12-02, 21:11
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ordet ar ett vedertaget begrepp pa FB.
Och, nej du har inte ett ratt angaende mig. Men det ar irrelevant.
Så det är din ursäkt, "alla andra säger så"? Det används av några få och det är svårt att ta någon på allvar som skriver så då det verkar säga mer om personen som skriver det än vad det säger om personen de skriver om.
Sen påstod jag inte att du var en man i 20 årsåldern som aldrig haft en tjej utan att det får mig att tänka att du och alla andra som skriver "sliddjur" har på något vis haft problem med tjejer/mammor under uppväxten då det låter så bittert och föraktfullt.
Senast redigerad av eireann 2014-12-02 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in