2014-10-18, 13:26
Medlem
En handbok rörande kontaktförbud. Uppdaterad juni 2014. (Utvecklingscentrum Göteborg)

http://www.aklagare.se/PageFiles/4347/Kontaktf%c3%b6rbudshandbok%202014.pdf
Citera
2014-10-24, 21:56
Medlem
Än så länge x3.
Vad säger Advokatsamfundet om det?

https://imageshack.com/i/ip5T9Mtij
Citera
2014-11-03, 09:45
Medlem
Vad händer i det här fallet då? ovanligt tyst kan jag tycka då det är en polis som är belagd med kontaktförbud och fortfarande är kvar i tjänsten!!
Citera
2014-11-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badis69
Vad händer i det här fallet då? ovanligt tyst kan jag tycka då det är en polis som är belagd med kontaktförbud och fortfarande är kvar i tjänsten!!

Enda anledningen att det blev officiellt vid tidpunkten som var då var för att kontaktförbudet överklagades, men nu har det istället snart gått ut.Tiden har gått för att en GPS har undersökts som hon garanterat inte satt dit.

Det som är mer intressant nu är ju vad som händer med advokaten och de brott han misstänks för, vilket är hela bakgrunden till hennes agerande.Jag trodde de flesta män såg ned på andra män som förgriper sig på och kränker kvinnor, eller snarare personer som förgriper sig på andra människor överlag.Det visar tydligt hans personlighet.Allt är iscensatt av honom i ett försök att dölja sina egna övergrepp.

Advokat Thomas Ört på Kjällgrens i Lidköping/Trollhättan var en av försvararna för en av de misstänkta i mordet på Ida Fässberg i Trollhättan 2013.
Senast redigerad av Nebisin-idem 2014-11-03 kl. 19:34. Anledning: Felskrivning
Citera
2014-11-03, 21:15
Medlem
Citat:

Svarade visst inte på din frågeställning:

Kanske du inte hör något för att de som skrivit tidigare och/eller är något insatta i händelserna är såpass klarsynta att de insett att detta endast är ett vanligt otrohetsärende där kvinnan till slut fått nog av alla lögner. Inte mer upphetsande än så. Jag anser att advokaten ska vara tacksam över att hans f.d. är en just en stabil polis. Annars kunde det ha slutat på ett helt annat sätt.
Citera
2014-11-09, 09:57
Medlem
Anmälningarna mot advokat Ört gäller dataintrång (mobilövervakning under drygt två år), olaga tvång (hotad till abort) och våldtäkt.

Det är tragiskt att han tror han kan klara sig från eget ansvar genom att hänga ut henne.

Att anlita en professionell privatdetektiv för en otrohetsutredning är inget brott. Att hon fick 100% utdelning och ertappade honom med byxorna nere är ett medvetet val han har gjort. På vissa går ränderna aldrig ur.
Citera
2014-11-09, 12:10
Medlem
gadden666s avatar
Vilken fascinerande twist det blev kring detta fall.

Från en "bitter polishäxas" bravader till en våldtäktsmisstänkt manlig advokat.
Ska bli mkt intressant att följa TÖ:s framtida öde.
Citera
2014-11-27, 15:08
Medlem
Nu måste väl någon sitta inne med information vad som händer i fallet!! är Linder kvar som polis, eller är hon förflyttad eller vad händer egentligen? om man är ertappad för slagningar i polisens register som inte är i tjänsten hur kan man då fortfarande ha tillgång till datasystemen?
Citera
2014-11-29, 11:07
Medlem
Citat:
Nu måste väl någon sitta inne med information vad som händer i fallet!! är Linder kvar som polis, eller är hon förflyttad eller vad händer egentligen? om man är ertappad för slagningar i polisens register som inte är i tjänsten hur kan man då fortfarande ha tillgång till datasystemen?

Info: Att misstänkas för dataintrång (som är ganska vanligt) är inte grund för en omplacering eller annan åtgärd.

Drar slutsatsen att du har något personligt intresse i frågan eftersom det bara är du som undrat vad som händer vid mer än ett tillfälle...Fråga den berörda personen så får du säkert svar.

För övrigt var det advokat Ört själv som bl.a bad om slagning på hans exfrus nya partner och han som på eget initiativ lämnade denna information, ingen "ertappades" alltså. Sådant kallas hämnd.
Citera
2014-11-29, 11:12
Medlem
Vad var anledningen till att hon stalka? Var hon ute efter att pressa honom på sex?
Citera
2014-12-01, 10:59
Medlem
Din slutsats om mina frågor i denna tråd är helt fel Nebisin-idem! snarare så kan man ju undra hur du kan gå i försvar för hennes beteende! jag reagerar när en polis agerar så här och dessutom får vara kvar i tjänsten det är allt !
Citera
2014-12-01, 22:10
Medlem
Av domen framgår tydligt att Pernilla Linder har försökt att svartmåla advokaten.

Verkar vara en psykisk kollaps, skicka bild på det senare aborterade fostret till
förra frun och till advokatens syster, dom har ju inget gjort!!!!
Inte friskt beteende. Hoppas att kvinnan får vård innan fler drabbas.

Enligt åklagaren kommer hon att delges misstanke om ofredande.
Undrar vad en liten sinnesundersökning skulle ge för resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in