• 1
  • 2
2014-07-30, 20:57
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne

Hittar du bara licens koden eller ett sätt att aktivera Windows 7 så finns det i slutet av guiden länkar till lagliga iso filer.
Grrrr...nu har jag köpt nytt USB-minne, kopierat över iso-fil med verktyget och manuellt plockat bort filen ei.cfg för att kunna välja rätt sorts Win 7 som jag har kod till och jag har ändrat boot-ordning i BIOS. Shit vad besviken jag blev när det enda jag får vid start är: Error loading operating system_

Vad har jag missat?
Citera
2014-07-30, 21:26
Medlem
8.1 ska du såklart välja, riktigt fint OS. Har du en ssd i burken oxå, kommer win starta på nolltid, samt att sätta datorn i sömnläge går snabbare.

Installera bara Classic Shell, så kan du tweaka lite. Startmenyn precis som dom äldre versionerna.
Citera
2014-07-30, 23:08
Medlem
nobbenss avatar
Ok, jag har gett upp det här med installation via iso-filer och USB-minne. Har försökt halva dan nu och lite till. Köper en DVD-skiva i morgon men blir nog inte klar med valet förrän vid disken på Webbhallen Idag rekommenderade mig tjejen där 7:an för MS gör bara bra OS varannan gång sa hon Vad med 8.1 kan man räkna in 8.0:an då som den dåliga mellanversionen? Måste väl ha varit en massa skit med 8.0 som sen rättades till med 8.1 väl?
Citera
2014-07-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Grrrr...nu har jag köpt nytt USB-minne, kopierat över iso-fil med verktyget och manuellt plockat bort filen ei.cfg för att kunna välja rätt sorts Win 7 som jag har kod till och jag har ändrat boot-ordning i BIOS. Shit vad besviken jag blev när det enda jag får vid start är: Error loading operating system_

Vad har jag missat?
Använde du inte "Ei.cfg Removal Utility" som guiden länkade till?
Vilken Win 7 version är koden till?

Kanske gjorde du fel på Ei.cfg biten. Koden borde vara till Pro eller Home Premium så det borde inte finnas något anledning att hålla på med Ei.cfg.

Du borde testa utan att ändra iso filen. Då vet du åtminstone att det var den biten som var felet. Jag antar att du åtminstone använde "Windows 7 USB/DVD Download Tool" från Microsoft till USB minnet.
Senast redigerad av panpo98 2014-07-31 kl. 07:18.
Citera
2014-07-31, 09:45
Medlem
Tycker du borde köra på windows 8.1 de har faktiskt börjat bli riktigt bra. Windows 7 är annars riktigt bra med, men skulle jag välja idag skulle jag köra windows 8.
Citera
2014-07-31, 11:51
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Använde du inte "Ei.cfg Removal Utility" som guiden länkade till?
Vilken Win 7 version är koden till?

Kanske gjorde du fel på Ei.cfg biten. Koden borde vara till Pro eller Home Premium så det borde inte finnas något anledning att hålla på med Ei.cfg.

Du borde testa utan att ändra iso filen. Då vet du åtminstone att det var den biten som var felet. Jag antar att du åtminstone använde "Windows 7 USB/DVD Download Tool" från Microsoft till USB minnet.
Koden är till Win 7 Home Premium 64-bit. Ja jag använde Windows 7 USB/DVD Download Tool. Home Premium fanns ju inte på svenska så därför tog jag hem Pro som var den enda svenska. Jag gick in manuellt och är helt säker på att jag tog bort rätt fil, alltså ei.cfg. Den måste jag väl ta väck för att sedan kunna välja just Home Pre? Jag kan ju inte köra pro med en Home-kod och heller inte Home engelsk när koden går till en svensk Home!
Citera
2014-07-31, 18:03
Medlem
Citat:
Koden är till Win 7 Home Premium 64-bit. Ja jag använde Windows 7 USB/DVD Download Tool. Home Premium fanns ju inte på svenska så därför tog jag hem Pro som var den enda svenska. Jag gick in manuellt och är helt säker på att jag tog bort rätt fil, alltså ei.cfg. Den måste jag väl ta väck för att sedan kunna välja just Home Pre? Jag kan ju inte köra pro med en Home-kod och heller inte Home engelsk när koden går till en svensk Home!

Koden är inte bunden till språket på DVD så koden ska funka med den engelska.

I den här tråden gav också länkar till flera språkversioner om du föredrar det (inlägg 6). Jag har dock inte testat dom länkarna.
(FB) Uppgradera från xp till Win7 32 bit på 2 gamla PC - vad gäller idag ?

Något kanske gick snett när du tog bort ei.cfg eller öppnade och sparade iso filen.
Senast redigerad av panpo98 2014-07-31 kl. 18:23.
Citera
2014-07-31, 22:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Koden är inte bunden till språket på DVD så koden ska funka med den engelska.

I den här tråden gav också länkar till flera språkversioner om du föredrar det (inlägg 6). Jag har dock inte testat dom länkarna.
(FB) Uppgradera från xp till Win7 32 bit på 2 gamla PC - vad gäller idag ?

Något kanske gick snett när du tog bort ei.cfg eller öppnade och sparade iso filen.
Ok, då skulle jag kunna testa utan att ta bort filen. Dock har ett annat problem dykt upp och det är att jag nu fått höra att mina datorer inte på långt när räcker till för uppgradering av operativsystemet. Jag har bara 1 GB i minne och folk säger jag behöver 4 GB för annars blir datorn ännu slöare än den är idag med mitt gamla XP. Det är ju ett Win 7 64-bits jag har kod till och dessutom påstod en av experterna att en kod på en reinstallations DVD inte funkar på någon annan maskin än den som koden är ämnad för.

Det verkar bli till att köpa en helt ny dator för mig och jag har redan sett ut en dundermaskin och nästan det bästa är att den levereras med dubbla OS så då har jag löst mitt valdilemma på så sätt. :-) Visst det blir till att hosta upp en bra slant men va tusan pengar är inte roliga i sig utan först när de spenderas. Summan av detta hela blir tammetusan att min karaktärsdefekt snålhet också får sig en uppgradering vilket det nog var hög tid för i än högre utsträckning än för min dator

Tack för alla råd - sola vidare
Citera
2014-08-01, 00:08
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ok, då skulle jag kunna testa utan att ta bort filen. Dock har ett annat problem dykt upp och det är att jag nu fått höra att mina datorer inte på långt när räcker till för uppgradering av operativsystemet. Jag har bara 1 GB i minne och folk säger jag behöver 4 GB för annars blir datorn ännu slöare än den är idag med mitt gamla XP. Det är ju ett Win 7 64-bits jag har kod till och dessutom påstod en av experterna att en kod på en reinstallations DVD inte funkar på någon annan maskin än den som koden är ämnad för.

Det verkar bli till att köpa en helt ny dator för mig och jag har redan sett ut en dundermaskin och nästan det bästa är att den levereras med dubbla OS så då har jag löst mitt valdilemma på så sätt. :-) Visst det blir till att hosta upp en bra slant men va tusan pengar är inte roliga i sig utan först när de spenderas. Summan av detta hela blir tammetusan att min karaktärsdefekt snålhet också får sig en uppgradering vilket det nog var hög tid för i än högre utsträckning än för min dator

Tack för alla råd - sola vidare
Annars går det ju att byta ut internminnena för en hyfsad slant. Jag har stoppat i 4 gig i min xp burk. Det var 1 från början på denna med. Det gjorde stor skillnad. (Kör dock fortfarande xp)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in