2015-02-11, 08:32
Medlem
Peace.Is.Deaths avatar
Det finns flera orsaker som triggar människor. Det här samhället föder sjuka individer. Jag ska lista saker som jag tror ökar självmordsstatistiken generellt.

x Ytliga ideal
x Konsumtionssamhället
x Det politiska samhällsklimatet, Sverige och svenskarnas avveckling
x En dålig psykvård (ekonomiska resurser) där människor hamnar utanför eller inte får den hjälp som dom behöver
x Hög och ökad kriminalitet = Fler brottsoffer utsetts och mår dåligt

Hade jag inte haft ett samvete (familj) så hade jag nog avslutat mitt liv för flera år sedan. Det är först nu som man fått/får hjälp av psykiatrin och att man har ett jobb.
Citera
2015-02-11, 09:29
Bannlyst
Det är inte så konstigt, depprissionen har ökat och vi mår sämre. Självmord ökar, antagligen på folk som känner sig orättvist behandlade, vissa kanske har misslyckat hårt.
Citera
2015-02-12, 21:12
Medlem
Kate80s avatar
Psykisk hälsa ---> Psykologi: allmänt//Mod
Citera
2020-03-11, 18:22
Medlem
S-skalles avatar
Enligt Bris har andelen unga som funderar på att avsluta sina liv ökat med 88 procent de senaste fyra åren. Förklaringen är att svenska barn allt mer drabbas av islams krig mot Europa.
Citat:
Barnrättsorganisationen Barnens rätt i samhället (Bris) har idag släppt sin årsrapport för 2019. Den visar att antalet samtal till Bris kurativa kontakter som handlar om självmord har ökat med 13 procent jämfört med föregående år. Jämför man med 2016 har antalet samtal om självmord ökat med hela 88 procent.

Barnrättsorganisationens egna analys är grund: Det här ser vi som symptom på att livet inte hänger ihop, att man tvingas prestera på livets alla områden och den här ekvationen blir väldigt svår för barn, säger Magnus Jägerskog, som är generalsekreterare på Bris. Samtidigt ökade samtal från barn om sexuella övergrepp med 20 procent från 2018, och med hela 64 procent jämfört med 2016 års siffror. källa
Samhällsnytt har intervjuat en pojke om de flertal rån han och hans vänner utsatts för. Det första rånförsöket inträffade när han var 11 år gammal. Idag är han 13 år och berättar här för Samhällsnytt om hur han och hans vänner utsatts flera gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=ws4JU88dUFk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in