Citat:
Ursprungligen postat av
Syndeathizer
Så stanken av kinesisk billig kommunistplast väger alltså över nyttan fläktarna gör? Försvinner inte lukten efter en tids användning då? Som det t.ex. är med datorer och mycket annan elektronik (som brukar lukta lite skumt i början).
Jag vill liksom göra "bästa" möjliga köpet med en gång, för det känns en så onödig sak att lägga ner onödigt mycket tid och pengar på. Skiten ska funka liksom.
Targus-modellen har f.ö. fått ganska dåligt betyg på dB-nivå, uppåt strax över 30dB, det är inte så bra. Plexgear är förhoppningsvis tystare i så fall...
Det stämmer. Stanken av kommunistplast gav mig avsmak eftersom den antagligen var cancerogen. Det var Stalins och Maos hämnd! Lukten försvann inte efter en tids användning, utan det blev retur.
Targus däremot är trevlig och fungerar bra. Jag tycker inte att decibellen stör alls. Fungerar fint. Men prova för all del båda! Testa en tid och lämna tillbaka om den inte motsvarar förväntningarna. Jag testade tre andra innan jag slutligen fastnade för Targus.
Det exakta produktnamnet och artikelnumret är: Targus Lap Chill Mat AWE55EU.
Det enda negativa jag kan hitta med den är att den inte har någon USB-hubb, men faktum är man sällan behöver fler portar, och behöver man det finns det externa hubbar. Några fördelar är tygklädseln, vilket gör den mycket behagligare att använda, frånvaron av kemisk plastlukt och det kompakta formatet, b x h x d = 38 x 5 x 30 cm, vilket gör att den utan problem går ner i en väska. Den är idealisk. Det enklaste fungerar oftast bäst i längden.