• 1
  • 2
2014-07-28, 11:09
Medlem
NanaSangres avatar
Det senaste året tycker jag mig ha märkt en förskjutning i snuskvalitet till det sämre. Känner nån igen sig? Och vad beror det på?
Citera
2014-07-28, 11:11
Medlem
Lös eller portion? Inget som jag har upplevt med portionssnus iaf. Men jag förvarar alltid snusen i kylen.
Citera
2014-07-28, 11:21
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Vad snusar du för något?
Citera
2014-07-28, 11:26
Medlem
Jag tycker det mesta av snuset är ok, inte äckligt men det är en äcklig påse som jag verkligen vill ha under läppen trots allt.
En god snus är en lös snus tex röda lacket, gbg prima.
Jag köper ld white med 30 portioner och är nöjd med det.
Citera
2014-07-28, 11:26
Bannlyst
Inget jag märkt, vart bor du vart handlar du ditt snus.

Tips: Hitta stadens billigaste snuskiosk och handla där han säljer mycket snus och det ligger aldrig på hyllan.
Citera
2014-07-28, 11:58
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Jag köper alltid mitt lössnus på ica maxi barkarby och jag har inte märkt någon skillnad alls.
testade dock catch ett tag och märkte att det var sjukt torrt. Det jag vanligtvis kör på är general lös.
Citera
2014-07-28, 12:40
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag har själv uppmärksammat problemet. White portion har ju alltid varit torrt eftersom det är framställt just för att rinna mindre så det väljer jag så klart inte.

Kör Skruf Stark Portion sedan flera år och nu mer är dessvärre innehållet torrt ofta redan vid öppning av dosan. Det är alltså en jämn, ljusbrun färg på alla kuddar i stället för att de blir mörkbruna av fukten där de varit lite ihopklämda.

Ibland, särskilt då jag köper stockar från en populär tobakshandlare, kan några dosor ha den mer fuktiga konsistensen som jag gillar men de verkar torka snabbt. Samma då jag köper Ettan Portion medan den billiga sorten Kaliber Extra Tobak faktiskt är rätt blöt genomgående och därför har jag börjat byta till den ibland.

Jag tror dessvärre att snusindustrin missförstått marknaden och tror att de flesta ogillar blöt snus på grund av att det bara är de som klagar. Jag älskar ju när den är rätt blöt. Har länge hört folk klaga på att snus rinner, de borde hänvisas till att köpa White i stället för att de drar ner på vätskan i vanlig portionssnus.
Citera
2014-07-28, 16:43
Medlem
Rakiis avatar
Om det är torrt så kanske en lösning kan vara att doppa i en droppe vatten i dosan och sen ha den i kylskåpet så det håller sig färskt och inte torrt. Köper alltid mina stockar med snus hos samma butik och där är det alltid färskt, det är väldigt individuellt beroende på var man handlar, men där folk köper snus hela tiden och mycket har per automatik nästan alltid färskt snus. Invandrarkiosker har oftast billigt snus men kvalitén är därefter i de flesta fallen.
Citera
2014-07-28, 16:56
Medlem
Jag snusade mycket Ettan portion förr, men övergick sedan till Knox original. Har då och då köpt en dosa Ettan eller annat snus från Swedish match för att "lyxa till det" och har då också reagerat på att snuset är torrare än förr. Tycker dessutom att smaken har försvagats en del. Men det kanske beror på att jag har vant mig vid Knox som jag tycker har en bra och långvarig smak? Lössnuserna av samma sort tycker jag håller samma kvalitet.

Edit: Kan det bero på att det är mer luft i dosorna sedan de minskade mängden snus i varje portion? Dosorna har väl inte blivit mindre va?
Senast redigerad av taugenichts 2014-07-28 kl. 16:58.
Citera
2014-07-28, 17:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Jag snusade mycket Ettan portion förr, men övergick sedan till Knox original. Har då och då köpt en dosa Ettan eller annat snus från Swedish match för att "lyxa till det" och har då också reagerat på att snuset är torrare än förr.

Just Ettan är torrt som fan nuförtiden, oftast som man får "måndagsexemplar" av dessa, men det är i princip bara Kronan och Grovsnuset som känns färskt varje gång som man köper en dosa. Snusar själv Granit för att SM's snussorter har blivit sämre, men finns fortfarande snus i deras sortiment som inte är helt torrt, Generalen har ju som bekant blivit sämre med åren. Då jag började snusa för femton år sedan var det bättre, billigare och färskare snus.
Citera
2014-07-28, 20:16
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
SM har gjort det medvetet för flera år sedan för att konsumenterna vill ha torrt snus.

Grov lös är ett jävligt bra exempel på snus som har blivit alldeles för torrt.
Citera
2014-07-28, 22:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
SM har gjort det medvetet för flera år sedan för att konsumenterna vill ha torrt snus.

Jävligt idiotiskt att de gjort så efter påtryckningar, snus SKA ju rinna, för fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in