2014-07-29, 13:39
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, så här beskrevs det av arrangören:

"Lördagen den 26 Juli samlas vi på Cyklopen för att i solidaritet och tillsammans med de hemlösa EU-migranterna samla in pengar till arbetet som HEM, Föreningen för hemlösa EU-migranter och volontärgruppen utför. Det blir en minifestival i dansens och kärlekens tecken från 12.00 på dagen till 03.00 på natten, där tunga klubbacts, fria musikanter, inspirerande performance och frestande grillmat bjuder in till en stor folkfest ni inte vill missa."

Dom är ju helt brända i pallet! En stöd gala i dansens och kärlekens tema blandat med grillning och musik. Vore väll enklare att ge dem pengarna i handen direkt om dom nu så
Gärna vill skänka bort sina pengar. Skulle vara roligt att få veta vad som mer försvann?
Citera
2014-07-29, 13:45
Medlem
senapslamms avatar
Nja, mycket av syftet med stödgalan är väl att man skall få känna sig god, känns inte lika gott i hjärtat bara att sticka en sedel i handen på någon. Svenska vänsterkvinnor har väl också en välkänd svaghet för sammetsögda ynglingar?
Citera
2014-07-29, 14:09
Medlem
Sperssons avatar
.
EU-migranternas syfte med att komma till Sverige är att stjäla.
Snyggt att då bjuda in dem på festival där risken att bli bestulen är hög redan från början.
Citera
2014-07-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Nja, mycket av syftet med stödgalan är väl att man skall få känna sig god, känns inte lika gott i hjärtat bara att sticka en sedel i handen på någon.
Precis min misstanke. Jag utesluter inte att det handlar om ett rent förlustarrangemang och alla insamlade pengar oavkortat går till HEM. Behjärtansvärt naturligtvis men knappast när man sätter sprätt på skattepengar för att samla in andra pengar. Kanske även en lägre summa? Jag utläser inte något om att "överskottet oavkortat går till" som annars vore brukligt.
Jag säger inte att det är så men tills någon mer vetande upplyser mig så tror jag att arrangemanget är en snyltaffär med den huvudsakliga uppgiften att boosta egon och självbilder.
Citera
2014-07-29, 14:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
EU-migranternas syfte med att komma till Sverige är att stjäla.
Snyggt att då bjuda in dem på festival där risken att bli bestulen är hög redan från början.

Nu var det bara vänsterdrägget och miljömupparna som drabbades. Tänk om det varit oskyldiga svenskar!
Citera
2014-07-29, 16:01
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Nja, mycket av syftet med stödgalan är väl att man skall få känna sig god, känns inte lika gott i hjärtat bara att sticka en sedel i handen på någon. Svenska vänsterkvinnor har väl också en välkänd svaghet för sammetsögda ynglingar?

Framförallt så handlar det nog om att andra ska se dig "vara god". Du ska kunna checka in där på facebook, ta bilder när du stödjer tiggarpacket etc. så att alla kan se vilken fantastisk människa du är.
Citera
2014-07-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Framförallt så handlar det nog om att andra ska se dig "vara god". Du ska kunna checka in där på facebook, ta bilder när du stödjer tiggarpacket etc. så att alla kan se vilken fantastisk människa du är.

Det är väl det hela hypen om sociala medier är, alla ska se hur fantastisk och framgångsrik du är.
Citera
2014-07-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf

En "selfie" med en zigenare (förlåt, "EU-migrant"...) smäller nog högt i Anna Silvers kretsar! Lyckas man dessutom, som Anna, lägra en rom så får man nog bonuspoäng.
Citera
2014-07-29, 16:34
Medlem
Europes avatar
I dagens lokalblaska Mitt i Söderort står det en liten notis om att polisen ryckte ut på ett larm om ett större bråk i samband med stödfestivalen. De ska ha mötts av ett 50-tal personer. Det fanns uppgifter om att man hade slagits med tillhyggen, men anmälaren var själv inte kvar på plats utan sa sig ha tvingats fly.

Vilka är det som kan tänkas ha slagits med tillhyggen? Konkurrerande zigenargrupper? Zigenare som tog till tillhyggen när någon ville få tillbaka sin iPhone? Jag antar att det inte är tonårsflickor med tovigt hår som har börjat slåss med tillhyggen...?

Eller kan det vara frågan om "nazister"?
Nej, det hade så klart varit förstasidesnyhet över hela Sverige...

Någon som vet något? Man borde nästan ha "flashbackinflitratörer" som går med i olika vänsterextrema grupper och går på deras arrangemang för att kunna direktrapportera. Helst skulle de lyckas smygfilma händelser. Det verkar hållas tätt annars när det bara är vänsterextremister...
Citera
2014-07-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
I dagens lokalblaska Mitt i Söderort står det en liten notis om att polisen ryckte ut på ett larm om ett större bråk i samband med stödfestivalen. De ska ha mötts av ett 50-tal personer. Det fanns uppgifter om att man hade slagits med tillhyggen, men anmälaren var själv inte kvar på plats utan sa sig ha tvingats fly.
You can't make this shit up. En perfect storm av våld och stölder, sprungen ur en fest av vänstern och zigenare.

Måtte de aldrig hålla stödgala för jihaddande syrier eller liknande.
Citera
2014-07-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
I dagens lokalblaska Mitt i Söderort står det en liten notis om att polisen ryckte ut på ett larm om ett större bråk i samband med stödfestivalen. De ska ha mötts av ett 50-tal personer. Det fanns uppgifter om att man hade slagits med tillhyggen, men anmälaren var själv inte kvar på plats utan sa sig ha tvingats fly.[...]
Du menar att polisen mötte ett 50 tal människor som slogs? Och det enda du hittade om detta var en liten notis? Måste väl finnas massa artiklar om både bråket och stödfestivalen eller gav media fan i det efter dom fått reda om stölderna?

Hittade inget om det på Polisens hemsida men jag är inte så bra på Stockholm och dess stadsdelar
http://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/
Senast redigerad av SweCrime 2014-07-29 kl. 23:18.
Citera
2014-07-29, 23:49
Medlem
Glorkass avatar
Tänker man efter så är det helt sjukt. Tänk er själva!
Om man blir bjuden på en fest av folk som med goda hjärtan ansträngt sig för att hjälpa en fattig grupp, och det utsatta folket sen stjäl från arrangörerna! Då är man ju djävulen själv!! Man måste ju vara rent igenom ond för att göra en sån grej, helt rutten som människa! Ingen heder, inget samvete, man är ju fan mera djur än människa om man gör det!

Lek med tanken att det istället för romer var fattiga vietnameser, eller fattiga indier som bjudits in - eller för den delen - fattiga svenska bönder som rest i tiden från år 1900. Inte fan hade dessa grupper betett sig så. Men romer ligger på nåt vis i fejd med hela jävla världen. Total war. Att ena sekunden äta grillat och dansa med snälla tjejer för att i nästa sekund med elaka ögon fingra upp en iPhone ur hennes bakficka... Själv hade man haft dåligt samvete resten av livet.

Men ok, klart att romerna kände klyftan mellan sig själva och dessa do-gooders. Klart att de kände förakt för de skrattande, rena, rika tjejer som valsade runt och naivt svamlade om kärlek och falska fördomar.

Men INGEN annan grupp människor hade agerat så här.
Frågan är om man ens är människa om man helt saknar samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in