2014-07-27, 20:52
Medlem
Tänkte klippa mig hos frisören snart, köra med maskin på sidorna och få det klippt i mitten så man kan göra någon frisyr, även om frisyren inte behöver vara särskilt maffig i början. Vill alltså ha det rätt kort så man slipper gå till frisören jämt, var 6:e vecka eller så låter väl okej. Sist jag klippte mig så blev jag jättenöjd och tyckte det såg kort ut, men redan efter en vecka så kändes det som jag ville till frisören igen. Han nämnde någonting om att han skulle köra 1,2,3,4,5mm på sidorna, känns nu lite som en fuling för att få en att komma tillbaka snabbare? Vad bör man säga om man vill känna sig rätt så nyklippt i åtminstone en vecka? 2mm på sidorna och anpassa håret efter det??? Vill inte ha några linjer för övrigt så måste ju kunna baka till det på något sätt..

Kan även passa på att fråga om någon kan rekommendera någon som är grym på killfrisyrer? MAX 300kr.
Citera
2014-07-27, 20:54
Avslutad
Det är knepigt det där med att klippa sig. Jag brukar bara säga åt frisören att klippa så likt Henry Rearden från Atlas Shrugged som möjligt
http://www.entrepreneur.com/dbimages/slideshow/famous-fictional-entrepreneurs-henry-hank-rearden.jpg
Senast redigerad av plusforward 2014-07-27 kl. 20:57.
Citera
2014-07-27, 20:55
Medlem
BigLouies avatar
2 mm är bra, det kör jag ungefär och går till frisören var 5e-6e vecka då det fortfarande ser bra ut. Pratar dock alltid med frisören medan jag klipper mig och ber han han ta lite till om jag inte är nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzzzz7
Kan även passa på att fråga om någon kan rekommendera någon som är grym på killfrisyrer? MAX 300kr.
Beror ju på vart du bor??
Citera
2014-07-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
2 mm är bra, det kör jag ungefär och går till frisören var 5e-6e vecka då det fortfarande ser bra ut. Pratar dock alltid med frisören medan jag klipper mig och ber han han ta lite till om jag inte är nöjd.
Beror ju på vart du bor??

Får du några linjer då eller fixar de till det? Sthlm. Sorry, missade det.
Citera
2014-07-27, 21:16
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Får du några linjer då eller fixar de till det? Sthlm. Sorry, missade det.
Linjer på sidan av huvudet eller menar du en linje mellan sidan av huvudet och toppen av huvudet?
Citera
2014-07-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Linjer på sidan av huvudet eller menar du en linje mellan sidan av huvudet och toppen av huvudet?

Linjer på sidan av huvudet. Tror inte alls jag skulle passa i det så ser hellre att de "bakar" in snaggen så man kanske får köra både 2 och 3mm?
Citera
2014-07-27, 21:38
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Linjer på sidan av huvudet. Tror inte alls jag skulle passa i det så ser hellre att de "bakar" in snaggen så man kanske får köra både 2 och 3mm?
Aha. Det är ju bara att snacka med frisören så kommer ni fram till hur det ska se ut. Det brukar jag göra och de som klipper mig kan typ 10 ord på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in