2014-07-26, 22:50
Medlem
unknownxs avatar
Ända sen jag började snusa så vill jag ibland (omedvetet) rynka lite på näsan..
Har aldrig gjort det innan och började ana att det var pga snusen, Iaf så slutade jag snusa under 3 veckor (pga pengabrist osv) och "ticsen" försvann...

Nu har jag börjat snusa igen och efter 2 dagar rynkar ja på nästan precis som förr.. Finns det nån koppling till det?
Egentligen är det inte näsan jag vill rynka utan övre läppen, Men för att göra det blir det automatiskt att näsan rynkas om ni förstår
Citera
2014-07-26, 23:02
Medlem
Robinbobbaans avatar
Asså, det kanske stör dig att den ligger under läppen, dock tror jag inte att du "rynkar på näsan" utan mer försöker "fixa till/lägga snusen" på rätt plats eller vad man ska säga
Citera
2014-07-26, 23:06
Medlem
unknownxs avatar
Fast det händer även när jag inte har snus i
Citera
2014-07-27, 00:44
Medlem
Nidexs avatar
Ibland rycker det till i min överläpp, kommer utan att jag gör något. Kan ju vara något liknande med dig
Citera
2014-07-28, 12:56
Medlem
Shurikans avatar
Tack för ett gott skratt ts
Citera
2014-07-28, 16:08
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Har aldrig gjort det innan och började ana att det var pga snusen, Iaf så slutade jag snusa under 3 veckor (pga pengabrist osv) och "ticsen" försvann...

Nu har jag börjat snusa igen och efter 2 dagar rynkar ja på nästan precis som förr.. Finns det nån koppling till det?
Egentligen är det inte näsan jag vill rynka utan övre läppen, Men för att göra det blir det automatiskt att näsan rynkas om ni förstår

Kan ju mycket väl vara nån nerv som din läppexpandering utlöser sensorerna hos. Själv så börjar jag nysa när jag får stånd. Och när jag pillar mig i naveln känns det i röven.

The body is a strange thing.
Citera
2014-07-29, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx

Tics får man för att kroppen är stressad och snus innehåller mycket nikotin som stressar kroppen. Jag vet personer som har fått symptom som darrande ögonlock, att den vibrerar samt även att läppen på den sida där snusen har legat vibrerar när snusen inte ligger där, detta beror på att blodkärlen drar ihop sig. Kan vara mycket irriterande symtom som påverkar folk i det vardagliga livet. Inte speciellt kul när läppfan börjar rycka om man ska hålla ett tal eller sitter i en grupp och ska prata med folk. Är det riktigt jävligt så kan folk tom se att läppen rycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in