Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-06-16, 15:55
  #1
Medlem
Hej alla glada gökar!
Jag efterlyser en debatt om värderingar och filosofiska strukturer hos olika religioner subkulturer.
Kristna
Muslimer
Satanister

Speciellt kul vore det om religiösa ungdomar kunde komma till tals och visa lite debattvilja, pingstvänner, jehovas vittnen, friskyrkan, det skulle både vara intressant och samtidigt stärkande om man kunde få se yngre människors förmåga att ifrågasätta och debattera.

Min erfarenhet av detta är tyvärr att människor inte vill ifrågasätta det som utgör deras grundande livsåskådning, konflikträdsla, stolthet, har annat att tänka på osv..., och av den anledningen har svårt att argumentera något som ändå har en så betydande plats i deras liv.

Jag är inte på något sätt bättre än någon, vare sig på att debattera eller att ständigt ifrågasätta mina livsvärderingar, så det handlar inte om att jag vill omkullkasta någons liv eller inriktningar utan har helt enkelt intresse av att lära mig argumentera mera.

MVH
MrsRobinson
Citera
2003-06-25, 19:34
  #2
Medlem
Du kan ju börja med ett påstående, så fortsätter vi. Glöm inte att ha en utgångspunkt till dina åsikter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback