Citat:
Ursprungligen postat av
La-Perla
Jag tror det där fenomenet är vanligt då det är fjädrar/dun som suttit på en fågel och självklart är inte dessa djur helt luktfria. När en and blir blöt så luktar den på samma sätt som en hund luktar när den blir blöt även ditt egna hår.
Lukten börjar försvinna efter ett par veckor. I alla fall enligt min erfarenhet. Nu har jag dock slutat använda dunprodukter och köper bara av andra material som naturfibrer eller dylikt. Det är så mycket skönare, luktar inte och håller sig fräschare länge och efter tvätt. Det ligger skönare på kroppen också så investera i ett bra sådant täcke och kuddar.
tycker dunkuddar är skonsammare mot min nacke då jag har problem med den sen jag körde av vägen och krocka för ett par årsen med en moppe så fick jag någon wiplesh skada i nacken så dom känns bättre men måste ändå köpa speciella säng grejer om ett par månader då jag är allergisk mot kvalster så det blir ju o lägga undan till hela familjen då jag får svårt att andas,,,men har testat göra så att tork tumla den ska göra det ett par gånger till osså hänga ut den i friska luften och se om lukten försvinner annars ska jag bada den i old spice :P