2014-07-26, 14:52
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Kvinnor är lika mycket mobbare av naturen som att män är våldsamma av naturen. Vill man förenkla alla skillnader så, varsågod. Men troligtvis leder det inte till någon kunskap. Eller ens en bra diskussion.
Citera
2014-07-26, 15:12
Medlem
Figzys avatar
Jag tror inte kvinnor är mobbare av naturen,
men jag tror majoriteten av kvinnor, särskilt unga,
har det i sig att mobba på ett utstuderat och ett verbalt grovt sätt.

Ska man ta en motsvarighet som exempel först, så tycker jag killar som mobbar killar oftast
går efter framförhållning, fritidsintressen och reaktion hos sina offer.

Kvinnor som mobbar kvinnor däremot, tycker jag verbalt går detaljerat och hänsynslöst
hårt åt sina offers kroppsfysik, klädstil och framtoning.
Därav så många tjejer har ätstörningar t ex.

Jag tänker dock vara försiktig när det gäller att peka ut ett visst kön,
som den stora boven när det gäller problemet med att det är mest unga kvinnor,
som mår psykiskt dåligt, begår flest självmordsförsök och lider mest utav ätstörningar.
Men det är dock ett faktum, att tjejer mobbar andra tjejer i stor utsträckning.
Citera
2014-07-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrAnckarstrom
Generaliserar du inte ganska friskt just nu?
Tror inte att alla kvinnor är mobbare, eller att alla muslimer är onda...
Däremot finns det självklart de som är det, och det är ju dessa som uppmärksammas av media.

Det är väl klart att det säljer mer att skriva om fundamentalister och surkärringar än helt vanliga människor?

Källa på att alla Muslimer inte är onda?
Citera
2014-07-26, 15:51
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ja det var rätt kul att du nu börjar med de personangrepp du klagade att jag höll på med.
Din lilla rackare där.
Där fick du till det.

Men sluta fjanta på nu.
Vi har bekräftat att du är ett offer.
Att du kände dig riktigt kränkt.
För du är ju en skör SDare.
Men svara på de frågorna jag ställde nu, eller var det för många bokstäver i frågorna?
Roa mig nu!

För det kan väl inte vara som så att du bara snackar en massa skit?

Varför svarar du är du dum i huvet jag bad dig nyss dra åt helvete!
Citera
2014-07-26, 16:18
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Har kvinnor klassiska psykopatiska drag?

Kvinnor har statistiskt sett mycket mindre psykopatiska drag. Dels för att vissa "warrior-gens" som är kopplade till psykopati sitter recessivt i X-kromosomen.
Citera
2014-07-26, 16:20
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Kvinnor har statistiskt sett mycket mindre psykopatiska drag. Dels för att vissa "warrior-gens" som är kopplade till psykopati sitter recessivt i X-kromosomen.

Ok någon källa på det?
Citera
2014-07-26, 16:29
Medlem
different_trips avatar
Ja, det är dem.

Jag går nästan så långt och säger att "patriarkatet" är deras fel. Tjejer älskar att mobba ut varandra och hacka på hur den andra ser ut.

Vi män får jämt skulden för att vi har "fått kvinnor att vilja se ut så", när det egentligen är de själva som vill, pressar och mobbar de som inte ser ut så.
Citera
2014-07-26, 16:37
Medlem
lyrica32s avatar
Många har det. De spelar på sin söthet och oskyldighet. Har en barndomsvän som är mycket snygg och det hjälpte henne ur måånga knipor, medans hon oskyldigt tittade frågande på de vuxna "nääää jag skulle aldrig vara elak eller göra såå..."

Det har hänt mig också men jag har mest utnyttjat det tex i skolan. Pojkarna var busiga och fick inte sitta själva på prov men jag och min kompis fick sitta själva, i ett rum med skolböckerna med oss men vi skulle ju aaaaldrig fuska för lyrica är ju en så ordentlig flicka.. Yeah right, skrev provet på en halvtimme med mvg

Men dock är jag väldigt reserverad just emot tjejer pga det, jag har få tjejvänner just för jag vet hur jävliga de kan vara. Har svårt för att släppa in folk och lita på dem. Att öppna sig är = vara sårbar.
Citera
2014-07-26, 17:33
Medlem
HerrAnckarstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanten37
Källa på att alla Muslimer inte är onda?

Du kan ju börja med att åka utanför din lilla förort som du bor i och faktiskt prata med någon som är muslim?
Kan garantera dig att de är människor precis som du och jag.
Finns gott om sekulära muslimer i Sverige som inte går runt med granater i skägget. Men jag antar att det krävs lite hjärnkapacitet för att komma fram till det.

Vad är det som får dig att tro att 100% av alla muslimer är onda?
Citera
2014-07-26, 17:39
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Bra TS!

Mitt resonemang runt kvinnor är att de bedriver könsnarcisism...och ja mobbing medelst dubbla standarder, beroende på kön.

För att hantera dessa, behöver man bara reducera alla värden till noll och jämlikhet uppstår. Det är inget de vare sig gillar eller överhuvudtaget kan hantera. Resultaten visar att kvinnfolket överskattar sitt eget värde och vad de tillför nå fruktansvärt.
Titta bara på hur avtal och överenskommelser hålls. Vi män är och känner oss skylldiga att hålla ingångna avtal, generellt. Det kallas heder.
Citera
2014-07-26, 18:33
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Intressant trådstart TS! jag tycker att det här är sjukt intressant o det har faktiskt dragit igång lite seriös forskning inom området också. Jag tycker att kvinnor faktiskt har vissa psykopatiska drag, vissa mera än andra, som ex förmågan att, i större utsträckning än män, vara duperande, manipulativa med tendenser till intrigmakare. Detta är också intressant sett ur det perspektivet, som forskning visar, att kvinnor även är mera aggressiva än män.

Det finns en intressant kandidatuppsats som gjorts i genusperspektiv om mobbing på arbetsplatser. Studien begränsade sig till att innefatta arbetsrelaterad, personrelaterad och fysiskt relaterad arbetsplatsmobbning. Annan typ av mobbning som exempelvis internetmobbning utelämnades. Studien visar att kvinnor faktiskt är de värsta mobbarna;

"Det fanns en gemensam uppfattning hos majoriteten män och kvinnor att den psykiska mobbningen utgjorde den värsta typen samt att kvinnor var den grupp som använder sig av denna typ mest.
Utifrån resultaten i denna studie drar författarna slutsatsen att kvinnor utgör den grupp som utför den värsta typen av mobbning. Vidare forskning behövs för att ge stöd åt denna intressanta upptäckt
."

Intressant i den här studien är att man också tar hänsyn till att självmord är en konsekvens av mobbing.

"Därmed kan allvarliga konsekvenser som till exempel självmord till
följd av mobbning även antas vara vanligare än det statistiska underlaget visar.
Trots att Leymann (1990) kunnat påvisa att uppemot 15% av de självmord som begås i Sverige varje år har ett samband med mobbning kan alltså denna höga siffra i realiteten vara ännu högre.
"

http://mdh.diva-portal.org/smash/get/diva2:391427/FULLTEXT01.pdf

Det känns faktiskt lite ironiskt tycker jag - när det visar sig så tydligt i denna studie som är tänkt ur ett genusperspektiv men slutsatsen blir att kvinnorna är de som här får smäll på fingrarna.

Här är ett slående, tragiskt o ganska färskt exempel på en man som blir mobbad av kvinnor o som slutar med att mannen tar sitt liv.
http://www.tidningenvision.se/informationssida/mobbningen-pa-jobbet-knackte-lars

En annan artikel där man skriver om fenomenet att det förekommer mera mobbing på arbetsplatser med kvinnlig chef.
http://chef.se/mer-mobbning-med-kvinnlig-chef/

Jag tycker att det är mycket viktigt att vi som kvinnor, tar till oss den nya forskning som börjar komma o som visar en annan bild av oss kvinnor, som inte alls är så änglalik o oskyldig som man tidigare utgått från.
Citera
2014-07-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrAnckarstrom
Du kan ju börja med att åka utanför din lilla förort som du bor i och faktiskt prata med någon som är muslim?
Kan garantera dig att de är människor precis som du och jag.
Finns gott om sekulära muslimer i Sverige som inte går runt med granater i skägget. Men jag antar att det krävs lite hjärnkapacitet för att komma fram till det.

Vad är det som får dig att tro att 100% av alla muslimer är onda?
Bara för att en muslim som du talar med är trevlig betyder ju inte att den personer verkligen är trevlig.

Liten story, för några dagar sen så träffade jag en före detta arbetskamrat, han är muslim och har alltid varit trevlig mot mig, men fanskapet hade sin fru med sig, och hon gick omkring med ett enmanstält.
bara en psykopat skulle tvinga en person som dom "älskar" att klä ut sig till ett enmanstält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in