2014-07-26, 11:51
Medlem
HannaLees avatar
Lever TS under en sten måntro?
Så sjukt less på dessa fb-män, som hatar kvinnor för att vi ÄR si eller så och som aldrig verkat träffat på en vanlig människa med allt vad det innebär. Men det kanske blir för jobbigt att inte kunna stoppa folk i förutbestämda fack, och lämna den där trygga bubblan av verklighetsfrånvända, förutfattade meningar?

Förbannade självklarheter kan man tycka. Det är sannerligen patetiskt att man varje gång man läser en sådan här barnslig tråd, ändå drabbas av en impuls att värja sig mot anklagelserna. Nej, jag kallar ingen man för vare sig bög, kukhuvud eller svin. Inte heller baktalar, fryser jag ut eller smider ondsinta planer mot de jag ogillar. Jag är bättre uppfostrad än så. Jag ger kort och gott blanka fan i att spendera tid och energi på människor som inte tillför något bra i mitt liv. Svårare än så ska det inte behöva vara.

Se, jag går i fällan varenda jävla gång...
Citera
2014-07-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Folk verkar inte ens reflektera över det. Men jag har börjat fundera på hur elaka alla kvinnor verkar vara mannen är alltid den som får skit för allt kvinnor framställer sig jämnt som offer. Vi ser exakt samma sak med dessa muslimer de älskar att ta på sig offerrollen trots att de ofta är onda.

Feminismen känns för mig som en bekräftelse på kvinnans självgodhet hon har redan alla fördelar man kan önska sig. Ändå vill hon ha mer ja tom. utrota mannen som gett henne frihet. Verkar ju vara det klassiskt psykopatiska draget förakt för svaghet.

Är kvinnor mobbare av naturen?

Om inte varför resonerar de som mobbare?

Har kvinnor klassiska psykopatiska drag?

Vet inte riktigt vad du menar med "mobbare", men kvinnor (precis som bland djur i naturen) kan se män som motståndare, en fiende i värsta fall. Lite krångligt att exakt få fram alla delar, men när en kvinna inte är förtjust i en man eller står bortom sammanhang där samarbete krävs osv, så är det ganska uppenbart att mannen är kvinnans fiende. Därför är det enkelt för kvinnor att offentligt prata skit om mannen i olika sammanhang och av samma skäl är det enkelt för feminismen att få många kvinnor med sig eftersom tanken om "mannen som fiende" så lätt slår rot hos kvinnor. Det är ju precis som bland djuren i naturen. Tänk på spindelhonan som avlivar hanen efter sex.
Citera
2014-07-26, 11:55
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Lever TS under en sten måntro?
Så sjukt less på dessa fb-män, som hatar kvinnor för att vi ÄR si eller så och som aldrig verkat träffat på en vanlig människa med allt vad det innebär. Men det kanske blir för jobbigt att inte kunna stoppa folk i förutbestämda fack, och lämna den där trygga bubblan av verklighetsfrånvända, förutfattade meningar?

Förbannade självklarheter kan man tycka. Det är sannerligen patetiskt att man varje gång man läser en sådan här barnslig tråd, ändå drabbas av en impuls att värja sig mot anklagelserna. Nej, jag kallar ingen man för vare sig bög, kukhuvud eller svin. Inte heller baktalar, fryser jag ut eller smider ondsinta planer mot de jag ogillar. Jag är bättre uppfostrad än så. Jag ger kort och gott blanka fan i att spendera tid och energi på människor som inte tillför något bra i mitt liv. Svårare än så ska det inte behöva vara.

Se, jag går i fällan varenda jävla gång...

Men boo fucking hoo. Blev du kränkt nu? Vi generaliserar. Precis som feminister gör om män, dagligen, i alla stora medier. Men det har du väl skitit i att notera.
Citera
2014-07-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Korrekt iakttagelse, ni kvinnor gillar att vara lite mer diaboliskt utstuderande elaka, medan vi nöjer oss med harmlösa identitetslösa epitet ingen tar på allvar ändå.

Ja det är verkligen utstuderat diaboliskt elakt att stå för merparten av fysiskt våld i samhället, våltäkter och mord av närstående. Det gör ju kvinnor lite titt som tätt, våldtar stackars män. Verkligen sanslöst elakt.
Citera
2014-07-26, 12:08
Medlem
Rebell4evers avatar
Ja, dom mobbar mer än gärna sina "medsystrar"- genetiskt betingat då de är flockdjur som styrs av en överkossa!

Om du inte tror mig, läs på Familjeliv!!
Citera
2014-07-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja det är verkligen utstuderat diaboliskt elakt att stå för merparten av fysiskt våld i samhället, våltäkter och mord av närstående. Det gör ju kvinnor lite titt som tätt, våldtar stackars män. Verkligen sanslöst elakt.

Ondska måste ju inte bestå i konkreta våldshandlingar. Kan lika gärna vara just riktig mobbing till offret begår självmord t ex.

Vad gäller det du påstår så kan man fråga sig hur det skulle varit historiskt med kvinnor vid den ekonomiska och samhälleliga makten. Jag tänker främst på kvinnors oförmåga att samarbeta i större grupper. Världen skulle antagligen se ut som i underutvecklade afrikanska byar, fast överallt på jorden.
Citera
2014-07-26, 12:14
Medlem
HannaLees avatar
Citat:
Men boo fucking hoo. Blev du kränkt nu? Vi generaliserar. Precis som feminister gör om män, dagligen, i alla stora medier. Men det har du väl skitit i att notera.

Inte det minsta! Men frustrerande att alltid bli ihopklumpad med korkade kossor. Jag hatar feminister, så dra inte in mig i den skiten.
Citera
2014-07-26, 12:20
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Inte det minsta! Men frustrerande att alltid bli ihopklumpad med korkade kossor. Jag hatar feminister, så dra inte in mig i den skiten.

Fair enough

Vad jag skrev i tråden var riktat åt just feminister, inte kvinnor i allmänhet!
Citera
2014-07-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ondska måste ju inte bestå i konkreta våldshandlingar. Kan lika gärna vara just riktig mobbing till offret begår självmord t ex.

Vad gäller det du påstår så kan man fråga sig hur det skulle varit historiskt med kvinnor vid den ekonomiska och samhälleliga makten. Jag tänker främst på kvinnors oförmåga att samarbeta i större grupper. Världen skulle antagligen se ut som i underutvecklade afrikanska byar, fast överallt på jorden.

Feminism kan kortfattat beskrivas som kvinnor som samarbetar i större grupper.
Just feminism har blivt så stort i vårt land så det t.o.m bildats forum i ämnet på FB, jisses du vad kvinnor måste gneta på att samarbeta i större grupper.
Citera
2014-07-26, 12:23
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:

Så du menar på allvar att män generellt är våldsamma, våldtar, mördar? herrejävlar vad snurrigt.

Det som diskuterades var väl ändå det sociala spelet människor/kön emellan. Men du tog det precis till den där diaboliska nivån jag talade om innan. Grattis.
Citera
2014-07-26, 12:23
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Fair enough

Vad jag skrev i tråden var riktat åt just feminister, inte kvinnor i allmänhet!

Vad är det för skillnad på dem då?
Citera
2014-07-26, 12:25
Medlem
Citat:
Feminism kan kortfattat beskrivas som kvinnor som samarbetar i större grupper.
Just feminism har blivt så stort i vårt land så det t.o.m bildats forum i ämnet på FB, jisses du vad kvinnor måste gneta på att samarbeta i större grupper.

Ja men bara med kvinnor. Tänk om män hade gjort så historiskt och samtidigt hatat kvinnor, alltså på riktigt. Det hade aldrig fungerat. Då hade man ju kastat fram kvinnor vid krig t ex, de första offren att slaktas. Dessutom är det du säger ganska överdrivet. Än så länge finns det fortfarande väldigt många kvinnor som absolut inte skriver under på feminismens påhitt och ondska, men då attackeras av feministkvinnor. Så samarbete... nja. Snarare psykologisk underkastelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in