2014-07-25, 08:36
Medlem
Hejsan!

Jag har ett problem som lite då och då dyker upp (det varierar ofta från dag till dag).

Var tionde minut (inte cirka eller så, utan verkligen var tionde minut) förlorar det aktiva fönstret fokus, för att sedan återfå det ungefär 0,1 sekunder senare. Inte världens största problem kanske, men extremt irriterande när spel minimerar sig själv.

Med tanke på att det sker med exakt 10 minuters mellanrum antar jag att det är något program som vill uppdatera sig, men har ingen aning om vilket, och som jag har förstått det är min uppgift att identifiera vilket program det är som tar fokus. För att hjälpa mig med detta har jag laddat ner diverse program, dock har inget hjälpt mig än;

WinPatrol
Process Explorer
Focus Taker ID

Problemet är bara det att jag inte förstår hur jag ska kolla vilket program det är som är det aktiva programmet, eller om en logg finns. Focus Taker ID verkar fungerar, men för att det ska säga vilket program det är som tar fokus, måste man köpa det.

Så min fråga är helt enkelt om någon har någon hjälp att erbjuda mig? Vad bör jag göra?

PS. Använder mig av Windows 8.0, inte 8.1. DS.
Citera
2014-07-25, 11:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter som något ligger under Schemaläggaren. Det är kanske ditt säkerhetspaket som uppdaterar databasen var tionde minut?

Ett annat tips är att du uppgraderar till 8.1 som då är stabilare än 8.0
Uppdaterar sedan Windows från Windows Update så kanske problemet försvinner.
Citera
2014-07-25, 15:10
Medlem
Fixa bara windows 8.1, kommer lösa alla problem direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in