2014-07-24, 08:27
Medlem
Blondiemans avatar
Jag är uttalad feminist för jag anser att det är alla kvinnors rätt att få vara hemma med sina barn och inte stressa ut varken sig själva eller barnen ur boet. Det är varje kvinnas rätt att få vara hemma och ta hand om hemmet. Ja, det är varje kvinnas rätt att få se till att maten står på bordet när den bortarbetande maken kommer hem från det inkomstinbringande arbetet.
Citera
2014-07-24, 08:44
Medlem
Davalrofs avatar
Nämen så trevligt att du vet vad du tycker
Citera
2014-07-24, 09:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Jag är uttalad feminist för jag anser att det är alla kvinnors rätt att få vara hemma med sina barn och inte stressa ut varken sig själva eller barnen ur boet. Det är varje kvinnas rätt att få vara hemma och ta hand om hemmet. Ja, det är varje kvinnas rätt att få se till att maten står på bordet när den bortarbetande maken kommer hem från det inkomstinbringande arbetet.
Nej, det är inte kvinnans "rätt" att lägga beslag på tiden med barnen och inte heller kvinnans "rätt" att bli försörjd.
Citera
2014-07-24, 10:26
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte kvinnans "rätt" att lägga beslag på tiden med barnen och inte heller kvinnans "rätt" att bli försörjd.

Det har du naturligtvis rätt i, men säger du det till den genomsnittliga svenska kvinnan av idag så lär du få dina fiskar varma.
Citera
2014-07-24, 10:43
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:

Kvinnan blir inte försörjd. Hon tar ju hand om hem, barn och bostad för fan. Det är ett beundransvärt arbete. För inte så många år sedan så hade familjer med hemmavarande fru, p.g.a. barn,lägre skatt. Det var fint det. Du hade familjer råd att välja.
Citera
2014-07-24, 10:50
Medlem
Citat:

Alltid kul att vända på argument och se vad som händer...

Det är varje mans rätt att få vara hemma och ta hand om hemmet. Ja, det är varje mans rätt att få se till att maten står på bordet när den bortarbetande frun kommer hem från det inkomstinbringande arbetet.

Varför skriver man inte så istället för som trådskaparen skriver? Någon som vill gissa?
Citera
2014-07-24, 11:06
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Alltid kul att vända på argument och se vad som händer...

Det är varje mans rätt att få vara hemma och ta hand om hemmet. Ja, det är varje mans rätt att få se till att maten står på bordet när den bortarbetande frun kommer hem från det inkomstinbringande arbetet.

Varför skriver man inte så istället för som trådskaparen skriver? Någon som vill gissa?

I dagens "feministdebatt" så är det just jag som har vänt på det. måhända att jag har vänt "tillbaka" det.
Citera
2014-07-24, 11:09
Medlem
Varför ska det bara vara kvinnas "rätt" vara hemma med barnen, få usel inkomst och pension pga detta? Är väl precis lika mycket pappans rätt.
Citera
2014-07-24, 11:13
Medlem
Blondiemans avatar
Ja, visst är det så. Det är bådas rätt att vara hemma. Likt förbannat kvinnans rätt. Det ska inte vara någon skyldighet från någon annans håll att den delas 50-50. lägre pension kompenseras med privat pensionssparande.

men lek med tanken att istället för att trycka ut kommunala medel på dyra förskoleplatser, att familjen får en peng istället så blir det dels billigare för samhället samt lösningen på ditt problem.
Citera
2014-07-24, 12:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Kvinnan blir inte försörjd. Hon tar ju hand om hem, barn och bostad för fan. Det är ett beundransvärt arbete. För inte så många år sedan så hade familjer med hemmavarande fru, p.g.a. barn,lägre skatt. Det var fint det. Du hade familjer råd att välja.
Du talar inte i TS om att välja - utan om rättigheter för kvinna att kräva.

Edit:
Och nej, det var inte fint ordnat för vare sig man, kvinna eller barn.
Citera
2014-07-24, 12:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
TS talar inte om att välja - utan om rättigheter för kvinna att kräva.
Kan lova dig att min kvinna får kräva ensamrätt till tvättstugan, dammsugaren och diskmaskinen hur mycket hon vill. Så generös är jag .

Och vill hon mot förmodan ta över att köra ungarna till div träningar med så blir jag nog tvungen att konvertera till islam för jag kommer då inte någonsin få se min kvinna så det blir att skaffa sig en till då. Tråkigt men vad gör man inte för att hålla sin fru glad?
Citera
2014-07-24, 12:27
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Du talar inte i TS om att välja - utan om rättigheter för kvinna att kräva.

Edit:
Och nej, det var inte fint ordnat för vare sig man, kvinna eller barn.

skriver inte heller att hon INTE får välja i TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in