2014-07-24, 00:10
Medlem
God kväll allihopa.

När jag kom till världen så hade mina föräldrar startat ett sparkonto åt mig där dom sparade i fonder på olika banker (som jag har uppfattat det).

Nu, ett antal år efter att jag blev myndig så blev jag sugen på att få en översikt över hur mycket kapital som är sparat där.

Frågan är då om någon har en aning om var jag ska börja? Jag antar att jag ska gå till närmsta bank, Nordea t.e.x. men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Kan jag komma åt mina fonder via deras hemsida eller hur gör jag?

Tack på förhand!

Mvh
Senast redigerad av MicrosoftSam 2014-07-24 kl. 00:14.
Citera
2014-07-24, 00:18
Medlem
micaeles avatar
Varför inte fråga dina föräldrar om vilken bank det handlar om och på vilket sätt du ska bevisa din existens?
Citera
2014-07-24, 00:18
Medlem
Julmurres avatar
Du tar reda på vilken bank du har. Sedan är det bara att du går till ett av deras bankkontor och ta med dig din legitimation. Väl där är det bara att legitimera dig och be och få veta hur mycket pengar du har i fonder. De kan sedan sälja fonderna åt dig och efter någon dag har du pengar på kontot.

Om du redan vet vilken bank du har fonderna på är det bara att logga in på deras hemsida (du behöver bankdosa och kort). Via hemsidan kan du sälja fonder precis som du vill.
Citera
2014-07-24, 00:19
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
God kväll allihopa.

När jag kom till världen så hade mina föräldrar startat ett sparkonto åt mig där dom sparade i fonder på olika banker (som jag har uppfattat det).

Nu, ett antal år efter att jag blev myndig så blev jag sugen på att få en översikt över hur mycket kapital som är sparat där.

Frågan är då om någon har en aning om var jag ska börja? Jag antar att jag ska gå till närmsta bank, Nordea t.e.x. men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Kan jag komma åt mina fonder via deras hemsida eller hur gör jag?

Tack på förhand!

Mvh
Varför inte bara fråga dina päron istället? Verkar mkt enklare.

Edit:
Pucktvåa.
Citera
2014-07-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julmurre
Du tar reda på vilken bank du har. Sedan är det bara att du går till ett av deras bankkontor och ta med dig din legitimation. Väl där är det bara att legitimera dig och be och få veta hur mycket pengar du har i fonder. De kan sedan sälja fonderna åt dig och efter någon dag har du pengar på kontot.

Om du redan vet vilken bank du har fonderna på är det bara att logga in på deras hemsida (du behöver bankdosa och kort). Via hemsidan kan du sälja fonder precis som du vill.

Nordea var banken. Jag loggar in och kollar då! Tack för hjälpen Murre.
Inne på Nordeas internetbank nu och behöver ytterligare vägledning för att finna mina fonder.

Mvh
Senast redigerad av MicrosoftSam 2014-07-24 kl. 00:27.
Citera
2014-07-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Varför inte bara fråga dina päron istället? Verkar mkt enklare.

Edit:
Pucktvåa.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför inte fråga dina föräldrar om vilken bank det handlar om och på vilket sätt du ska bevisa din existens?
Redan gjort, sade att det var på Nordea, men kan även ha varit så att det var sparat på Swedbank om det ens är möjligt, det vet jag inte..
Citera
2014-07-24, 00:56
Medlem
psflaxs avatar
Har du aldrig fått något saldo/årsbesked ?
Citera
2014-07-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Har du aldrig fått något saldo/årsbesked ?
Nej
Citera
2014-07-24, 01:11
Medlem
psflaxs avatar
Du har varit myndig i snart 4 år och aldrig fått ett årsbesked.
Är du säker på att pengarna står i ditt namn ?
Citera
2014-07-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Du har varit myndig i snart 4 år och aldrig fått ett årsbesked.
Är du säker på att pengarna står i ditt namn ?
Då kan dom lika gärna stå i föräldrarnas namn, jag får prata med dem imorgon. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in