2014-08-04, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negete
Du använder dig av en gps-jammer tills du fått maskinen på en plats där du kan undersöka den ostört.

Mjo men vet man 0 om grävmaskiner eller entreprenadmaskiner i allmänhet så som TS verkar göra så lär han ju inte hitta GPS modulen i vilket fall som helst.
Rätt höga straff på att "låna" sådana där grejer, dom är inte billiga, jag hade en bekant som stal grävmaskiner i sverige och sålde dom till norska lantbrukare - han fick ett rätt kännbart straff när han åkte dit + ett sjusatans skadestånd.
Citera
2014-08-13, 18:37
Medlem
En grävmaskin som stals i Lilla Edet och återfanns i Hjärtum idag. Fyra tjuvar greps. Låter misstänkt likt denna story.
Citera
2014-08-28, 21:31
Medlem
Lagasses avatar
Det här kommer inte svara ett skit på frågan, men: varför i helvete känner du dig nödgad till att stjäla en grävmaskin? Har du svårt att skilja på mitt och ditt?
Citera
2014-08-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
En bekant till mig jobbar som fastighets-skötare och har bl.a. hand om en del industri- och logistik-lokaler. En firma/kund som hyr ut maskiner förefaller ha blivit av med en grävmaskin och polisen är inkopplad.

När det stjäls så stora och otympliga saker som grävmaskiner så kan det tydligen leda till stora polisiära insatser eftersom flera förekommande brott antingen antyder försäkringsbedrägeri för stora pengar eller att en internationell liga planerar att ordna falska dokument och skeppa grejerna utomlands där maskinerna genomgår "service" innan de säljs...

D.v.s. om det råkar försvinna en maskin till så får du räkna med att ligga lågt och köra in maskinen jävligt långt in i skogen...
Eller bryta sig in i ett fängelse eller en butik med lyxvaror.
Citera
2014-08-28, 22:42
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Eller bryta sig in i ett fängelse eller en butik med lyxvaror.

Eller gräva en grund för ett hus/garage, gräva ner en container så man kan odla gurka, gräva för privat avlopp, gräva sin egen grav, gräva för husdränering, gräva en massgrav, gräva ner lik....
Citera
2014-08-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur stjäl man en grävmaskin? En sån som med larvfötter och grävskopa och en liten hytt man sitter och spakar i. Är det vanligt tändningslås? Tips och knep?

Samt: Hur snabba är dom, generellt?

Ett hett tips från mig!
Sno ALDRIG en grävare! (DÅ får du ena djävla problem!!!)
Bättre är att sakta men säkert bygga upp kapital.
Det har jag gjort (från noll och ingenting) på ÄRLIG väg!
Det kan ta tid!
Men, nu kan jag köpa en grävare om dan ... om jag vill.
Men man kan ju inte ha hur mycket grävare som helst, bara för att man kan och för att grävare är roliga maskiner! :-)
Följ mitt råd å det bestämdaste!!!
OK!
INTE sno nån grävare!
Citera
2014-08-29, 00:04
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snegassap
Ett hett tips från mig!
Sno ALDRIG en grävare! (DÅ får du ena djävla problem!!!)
Bättre är att sakta men säkert bygga upp kapital.
Det har jag gjort (från noll och ingenting) på ÄRLIG väg!
Det kan ta tid!
Men, nu kan jag köpa en grävare om dan ... om jag vill.
Men man kan ju inte ha hur mycket grävare som helst, bara för att man kan och för att grävare är roliga maskiner! :-)
Följ mitt råd å det bestämdaste!!!
OK!
INTE sno nån grävare!

Skänk mig en av dina dagar då, för jag behöver en grävare.
Citera
2014-08-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ething
En grävmaskin som stals i Lilla Edet och återfanns i Hjärtum idag. Fyra tjuvar greps. Låter misstänkt likt denna story.

Hahaha

Har inte sett några fler inlägg på flashback av TS heller sedan den 5e.
Citera
2014-08-29, 14:37
Medlem
Aciess avatar
Idioten kanske outa sig själva här på flashback, vem vet vilka metoder polisen använder.
Citera
2014-08-29, 16:35
Erkänner att jag för längesen försökte sno en ångvält för att köra hem på, samt köra ner staketet med. Jag hade varit på en klubb, o var rejält full, o skulle gå hem, men bredvid nattklubben så var där en byggarbetsplats, där det stod en ångvält. Klättrade över det "oklättningsbara" staketet, bara det bar en bedrift i sig...

Sen satte jag mig på ångvälten o funderade på hur man startar den. Men jag förstörde ingenting iaf. Letade bara efter knappar o sånt.

Tur var väl det, då det lär klassas som grov stöld o rattfylleri. Men sen genade jag genom byggplatsen, o fick än en gång klättra över ett "oklättningsbart" staket.
Citera
2014-08-29, 16:57
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Erkänner att jag för längesen försökte sno en ångvält för att köra hem på, samt köra ner staketet med. Jag hade varit på en klubb, o var rejält full, o skulle gå hem, men bredvid nattklubben så var där en byggarbetsplats, där det stod en ångvält. Klättrade över det "oklättningsbara" staketet, bara det bar en bedrift i sig...

Sen satte jag mig på ångvälten o funderade på hur man startar den. Men jag förstörde ingenting iaf. Letade bara efter knappar o sånt.

Tur var väl det, då det lär klassas som grov stöld o rattfylleri. Men sen genade jag genom byggplatsen, o fick än en gång klättra över ett "oklättningsbart" staket.
Haha vi snodde en gammeldags ångvält från ett bygge på Östermalm en gång på 70-80 talet.

Vi åkte och skränade flera kvarter. Plattade ut gamla hederliga plåtölburkar och hade jättekul! En jobbig jävla polares munspel hamnade dessutom under välten.
En väldigt rolig kväll.

Själva välten var lättstartad, polaren bara drog runt fläktremmen har jag för mig????
Minns säkert fel då jag var pissfull vid själva händelsen.
Citera
2014-08-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Skänk mig en av dina dagar då, för jag behöver en grävare.
Vad är det för grävarbete?
Det går ju att hyra grävare.
Att leja folk är ju inte heller svårt om man nu inte behärskar större maskiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in