2025-06-22, 11:33
Medlem
Bellick är även en riktig duktig musiker.

Lägger upp då och då på sin lilla youtube kanal som absolut förtjänar flera tittare .

https://www.youtube.com/watch?v=uEGAyiDtggY
Citera
2025-06-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
The Sopranos och OZ spelar i en helt egen liga.
Suveräna autentiska miljöer, trovärdiga dialoger, och med egna karaktärer castat till perfektion.

Jag har kollat på spridda avsnitt av PB. Alltså, dialogerna är pinsamma. Skådespelarinsatserna är skrattretande kassa förutom några stycken.
Alla pratar städat och fint inne i fängelset. Totalt orealistiskt.

I verkligheten ser inte samtal mellan människor ut som det gör i PB. Det är mer nervöst, spontant och involverar fler frågor i nästan alla situationer där människor för samtal med varandra. Dessutom ingen känsla i orden när karaktärerna pratar.

Serien är en publikfälla på grund av sin idé, där man drar ut på en fängelseflykt blandat med livet och intriger på utsidan. Utöver det har den ingenting. Jag blir fan förbannad av så pissigt skådespeleri och dialogerna är för enkla och skrivna av idioter.

8.3 på Imdb. Vilket rån!

Exakt samma skit som Dexter och Night Agent. Exakt samma slätstrukna idioti som publiken översätter till "briljant". Noll känsla bakom ett snyggt paket.
Man förstår då hur unika serier som TS och OZ verkligen var och hur sällan det kommer en sådan serie av full kvalitet.

Många Skådespelarna är ju helt fantastiska i PB
Citera
2025-06-22, 11:53
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Många Skådespelarna är ju helt fantastiska i PB

Alltså. Nej.

De suger verkligen. Ingen känsla alls i att leverera någonting, utan stela och totalt ointressanta som personer. Fängelsemiljön är ett stort skämt. Likväl utredningen som pågår på utsidan.

Samma skit som Breaking Bad. Och The Wire.

Sopranos och OZ befinner sig på en helt annan nivå.
Citera
2025-06-22, 18:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Alltså. Nej.

De suger verkligen. Ingen känsla alls i att leverera någonting, utan stela och totalt ointressanta som personer. Fängelsemiljön är ett stort skämt. Likväl utredningen som pågår på utsidan.

Samma skit som Breaking Bad. Och The Wire.

Sopranos och OZ befinner sig på en helt annan nivå.
När såg du OZ senast? Det är underhållande och banbrytande (för sin tid), men att det åldrats särskilt väl dramaturgiskt är en lättare överdrift. Blir skevt att såga The Wire och hylla OZ. OZ banade väg för The Wire men är en våldsam såpopera med flertalet skådespelare som är med i båda serierna, varav du menar att de suger i ena?
Citera
2025-10-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Kollar första säsongen och blir så jävla förbannad. Jag kan stå ut med att det är överdrivet och inte trovärdigt att man kan rymma från ett fängelse på det sättet, men det är en kul och spännande story. MEN - mitt under en chans att driva vidare deras tillfälle att fly, så skiter Michael i det för att rädda en kvinnlig doktor. En tjej han inte känner och har träffat högst 5 gånger. Vad faan... Vill manusförfattarna att vi ska tro att män är så jävla dumma i huvudet? "Åh, lite fitta - jag skiter i allt jag planerat i typ 5 år"

Ursäkta svar flertal år senare.

Jag tolkar den biten annorlunda. Att det inte handlade om sex eller någon förälskelse/kärlek just då, eller att det åtminstone inte var det viktigaste. Flykten och att rädda Lincoln var alltid syftet.

Att låtsas ha diabetes typ 1 och få tillgång till sjukstugan var en viktig del av flyktplanen. I första hand tänkte han försöka fly genom ett kort (hans fru Nika fick smuggla in ett falskt kreditkort som skulle göras om), och det skulle öppna dörren till sjukstugan så att de kunde försvinna via fönstret senare. Att charma läkaren var en del av reservplanen, att hon kunde lämna dörren olåst vid behov.

Jag tror att Michael hjälpte henne under ett upplopp, för att eventuellt kunna få hennes hjälp senare. Inte för att få sex. Sucre och Abruzzi kunde ta vägen via hålet i cellen, för att jobba på en vägg som skulle användas under flykten. Så det löste sig, Michael hade inte behövt jobba på det istället för att hjälpa Sara. Han behövde inte välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in