2018-07-18, 19:27
Medlem
Fizzbacks avatar
Har tänkt att se om Prison Break, såg första säsongerna typ 1-2 och kanske 3an för många många år sedan. Säsong 1-4 finns på Netflix och Viaplay, och Viaplay har även Sequel med fler säsonger. Bör man se filmen mellan säsong 4 och sequel? Eller är filmen fristående?
Citera
2018-07-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Har tänkt att se om Prison Break, såg första säsongerna typ 1-2 och kanske 3an för många många år sedan. Säsong 1-4 finns på Netflix och Viaplay, och Viaplay har även Sequel med fler säsonger. Bör man se filmen mellan säsong 4 och sequel? Eller är filmen fristående?

Jag kan inte lova till 100 procent att jag har rätt nu men jag minns filmen som ett dubbelavsnitt för att avsluta säsong 4. Alltså inte en fristående film. Jag tycker du bör se "filmen" innan sequel.
Citera
2018-07-19, 12:13
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1597536842
Jag kan inte lova till 100 procent att jag har rätt nu men jag minns filmen som ett dubbelavsnitt för att avsluta säsong 4. Alltså inte en fristående film. Jag tycker du bör se "filmen" innan sequel.

Du kan ha rätt.
Netflix Säsong 4, Avsnitt 23 - The Final Break (1h29min jämfört med resten som är 44 minuter)
Viaplay däremot har två avsnitt, 23 The Old Ball and Chain och 23 Free på 42 minuter vardera, men är nog filmen som är delad där i två?
Citera
2018-11-05, 05:25
Medlem
JaredLetos avatar
Precis sett klart säsong 5 nu.

Vet inte ens varför jag plågade mig igenom hela säsongen. Så extremt förutsägbart och larvigt. Säsong 1 och 2 är fortfarande bäst. Enligt IMDB kommer det en 6e säsong också.
Citera
2018-11-11, 03:33
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Precis sett klart säsong 5 nu.

Vet inte ens varför jag plågade mig igenom hela säsongen. Så extremt förutsägbart och larvigt. Säsong 1 och 2 är fortfarande bäst. Enligt IMDB kommer det en 6e säsong också.

Säsong 6? Kommer de en tvist på
T-bag då? Lägg ner serien bara, sluta mjölka....
Citera
2019-05-07, 16:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan vara den sämsta serien som någonsin gjorts? Så mycket pengar på en serie men sånt B-manus
Citera
2019-05-07, 17:12
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan vara den sämsta serien som någonsin gjorts? Så mycket pengar på en serie men sånt B-manus

Nej då hade den inte blivit så populär.
Citera
2019-05-07, 18:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Nej då hade den inte blivit så populär.
Jo. Majoriteten av jordens befolkning är korkad och vill se larvig lättsmält action med påtvingad spänning var tionde sekund. Så att den är populär är inte konstigt. Liknande med typ CSI, The Blacklist osv. Samt filmer som fast and the furious, Michael Bays skit osv. Populärt men ren smörja.
Citera
2019-05-09, 17:23
Bannlyst
Varje säsong rangordnade. Efter vad jag minns ska tilläggas, det var trots allt ett tag sedan jag såg serien.

Säsong 1: 1. Fantastisk
Säsong 2: 3. Bra
Säsong 3: 2. Mycket bra
Säsong 4: 5. Hyfsat, men helt klart sämst.
Säsong 5: 4. Sevärd avslutning med ojämn kvalité.
Citera
2019-08-28, 04:39
Medlem
NewDeers avatar
Kollar första säsongen och blir så jävla förbannad. Jag kan stå ut med att det är överdrivet och inte trovärdigt att man kan rymma från ett fängelse på det sättet, men det är en kul och spännande story. MEN - mitt under en chans att driva vidare deras tillfälle att fly, så skiter Michael i det för att rädda en kvinnlig doktor. En tjej han inte känner och har träffat högst 5 gånger. Vad faan... Vill manusförfattarna att vi ska tro att män är så jävla dumma i huvudet? "Åh, lite fitta - jag skiter i allt jag planerat i typ 5 år"
Citera
2020-05-30, 06:04
Medlem
Helt obegripligt hur den här serien har blivit så populär. Pinsamt dåligt manus och svaga skådisar.

Stör mig främst på Michael som är totalt ocharmig och bara pratar i floskler hela tiden, känns ej trovärdig.

Han är närmast en superhjälte och det här med tatueringarna är verkligen urfjantigt.
Citera
2020-05-30, 20:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Helt obegripligt hur den här serien har blivit så populär. Pinsamt dåligt manus och svaga skådisar.

Stör mig främst på Michael som är totalt ocharmig och bara pratar i floskler hela tiden, känns ej trovärdig.

Han är närmast en superhjälte och det här med tatueringarna är verkligen urfjantigt.
När den kom var den ju rätt bra underhållning. Första säsongen alltså. Minns att jag hittade den på Piratebay och tryckte första 13 över en natt. Fina minnen. Tror inte denna eller Heroes fungerat lika bra idag.. förresten, det vet vi ju eftersom båda spinoff-serierna(?) inte togs emot särskilt väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in