• 1
  • 2
2014-07-22, 15:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Så Maestro är typ lika bra? Har ingen användning av fakturor och grejs?
Nä som tagits upp är du mer begränsad med Maestro men fördelen är att du slipper årsavgift hos Handelsbanken i varje fall men har du behov av att kunna beställa online från utlandet eller handla i butiker utomlands behöver du MasterCard eller VISA, dock brukar Maestro fungera i bankomater som har symbolen Cirrus.

Du kan skaffa MasterCard utan årsavgift eller kredit hos GE Money Bank men där har du bara 12 fria uttag/år.
Hos Forex kan du skaffa avgiftsfritt VISA men där blir det 1% valutaväxlingspåslag utomlands och 30 kr i uttagsavgift utanför EU.
Citera
2014-07-22, 15:40
Medlem
Knotknets avatar
Maestro har man bara om man är under 18 eller om man är ett efterblivet trash som inte kan betala sina räkningar. Då får man inget annat kort än Maestro. Kör ett Mastercard eller Visa. Eller något annat kreditkort. Man är dum i huvudet om man har Maestro eller Electron. Jag tror inte ts vill vara dum i huvudet.
Citera
2014-07-22, 16:14
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Hade av någon anledning Maestro för ett antal år sedan, och jag kunde inte använda det till någonting i princip när det gäller fysiska butiker, taxi och i stort sett allt annat. Mitt Mastercard funkar till allt.
Citera
2014-07-22, 16:19
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä som tagits upp är du mer begränsad med Maestro men fördelen är att du slipper årsavgift hos Handelsbanken i varje fall men har du behov av att kunna beställa online från utlandet eller handla i butiker utomlands behöver du MasterCard eller VISA, dock brukar Maestro fungera i bankomater som har symbolen Cirrus.

Du kan skaffa MasterCard utan årsavgift eller kredit hos GE Money Bank men där har du bara 12 fria uttag/år.
Hos Forex kan du skaffa avgiftsfritt VISA men där blir det 1% valutaväxlingspåslag utomlands och 30 kr i uttagsavgift utanför EU.

Hur fan kan det vara avgifter på allt i svenska banker?? Har konto i Halifax och betalar inga jävla avgifter för att ha ett kort.
Citera
2014-07-28, 11:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Hur fan kan det vara avgifter på allt i svenska banker?? Har konto i Halifax och betalar inga jävla avgifter för att ha ett kort.
Men det är ju inga årsavgifter för kort hos bankerna jag tog upp?
Har du inte någon uttagsavgift utanför EU eller valutaväxlingspåslag hos Halifax? Det tar väl längre tid att sätta in pengar från Sverige också?

Är inte insatt i hur vanligt det är med avgifter i utländska banker men i Sverige så finns det inte många fria alternativ om man inte kör med kredit och skall avgifterna försvinna måste nog fler byta till de avgiftsfria alternativen eller om det blir med konkurrens utan avgifter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in