Tja!
Söker lite skvaller om Plusgirot och Nordea. Min teori är att Plusgirot är påväg att avvecklas. Jag grundar detta på bl.a. att Migrationsverket har avslutat alla sina PG-konton. Vi vet sedan tidigare att de stora konkurrerande bankerna vill få bort plusgirot och endast köra med bankgirot.
Varför skulle en myndighet, Migrationsverket, stänga sina PG-konton utan någon som helst anledning? Ligger Nordea pyrt till nu när de fyra storbankerna ligger under granskning? Det är känt att en av storbankerna ligger risigt till hos FI och som vi tidigare vet har Nordea fått en fet böter av FI för något år sedan. Nordeas sätt att säga upp avtal med företagskunder och bete sig allmänt konstigt gällande nya avtal får mig att fundera om det är Nordea som ligger risigt till.
Är det någon som vet om Plusgirot sjunger på sista refrängen eller om Nordea gör det?