2005-08-29, 01:54
Medlem
MorrissonEs avatar
Är det nått man kan ha till någon till förutom vad den ska användas till?
Med andra ord, är dne vettig att knarka på?
Lider icke av ADHD
Citera
2005-08-29, 09:25
Medlem
TomiXs avatar
Jadå det duger som en boost på fyllan

Tycker bättre om Ritalin än tjack, mest pga att avtändningen på tjack är sju resor värre om man druckit till (glömde säga att effekterna är inte heller som tjack men ändå helt okej)
Citera
2005-08-29, 11:28
Bannlyst
nej, jag tycker inte ritalin duger att knarka/berusa sig med
"ruset" övergår från en mild stämningshöjning en timme till att enbart bli kall och stirrig och "koffeinstissigt". omöjligt att fylla på med gott resultat. tråkigt.

däremot kanske att ta när man dricker för att inte blir alltför seg.

EDIT: tråd flyttad till centralstimulantia
Citera
2005-08-29, 13:04
Medlem
Nej Nej nej. Skaffa riktigt gatutjack istället. Ritalina har den hemskaste avtändningen i världen.
Citera
2005-08-29, 22:32
Medlem
MorrissonEs avatar
ok, men nån sorts effekt verkar det ge.
Förlåt för felplaceringen, hade ignen aning om vad det va för nått.
Anledningen till att jag skriver e att jag har bra tillgång till det just nu.
Hur mycket ska man ta för önskvärd effekt och vad kan ruset lknas vid mer än tjack?
Citera
2005-08-29, 23:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
Hur mycket ska man ta för önskvärd effekt och vad kan ruset lknas vid mer än tjack?
Effekt kan jag inte svara på, vissa slänger i sig 8x36mg för att få effekt medan jag blir hur speedad som helst på 2... Men det är nog jag som avviker och är lättpåverkad, så sikta på 8, och skyll på "Nemesis1 på FB" sen då du får en hjärtattack... =D

Ruset tycker jag är väldigt tjacklikt, enda skillnaden är ju att man kommer ner fortare... Tim kanske har rätt i att man inte kan ta mera för att hålla igång ruset, vet inte riktigt själv eftersom jag inte kört så mycket på ritalin... Hur som helst så tycker jag ruset är väligt likt amfetaminets, men det varar bara ett par timmar eller så... Förutom det så är den enda skillnaden jag märkt är att jag har fått mer rysningar på amf, men å andra sidan har jag hört andra tycka att det är tvärtom, så jag antar att det varierar från person till person...

Nä, nu skall jag inte tala om fler onödiga saker som tjackrysningar osv, du får prova själv så får du se... =) Är det Concerta så måste du tugga/krossa tabletterna eftersom de annars tas upp väldigt långsamt i kroppen, men är det Ritalina så kan du bara krossa och snorta... När det gäller dosen så kan jag bara rekommendera att du tar så mycket att du helt enkelt blir nöjd (om man nu någonsin kan bli det då det handlar om drugs!)...
Citera
2005-08-29, 23:04
Medlem
TutteSkinns avatar
får bara hjärtklappning av dom
Citera
2005-08-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE

Kasta i dig en karta så blir du nog nöjd. Det är kul så länge det varar men sen blir det ett helvete utan dess like!
Funkar om man inte har nått bättre för sig.. Inga rysningar som på tjack heller, lite trist.
Citera
2005-12-15, 23:58
Medlem
grimms avatar
Öj, grabbar! Drar upp en några månaders gammal tråd nu..

Är det lagligt att beställa Ritalin på nätet?
Citera
2005-12-16, 00:10
Medlem
TomiXs avatar
Nej, Ritalin eller det aktiva ämnet Metylfenidat är klassat som narkotika enligt förteckning 2.
Citera
2005-12-16, 01:11
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Nej, Ritalin eller det aktiva ämnet Metylfenidat är klassat som narkotika enligt förteckning 2.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in